הירי ביובל קסטלמן: המחלקה לחקירות שוטרים הודיע היום (רביעי) היא סוגרת את בדיקת החשד לשיבוש הליך בחקירת נסיבות מותו של קסטלמן. זאת, לאחר שהבדיקה הסתיימה ללא חשד לפלילים.

בהודעת מח"ש נכתב כי "בשל הפערים שהתגלו בין הצהרת משטרת ישראל, לפיה לא נמצאו קליעים בגופת המנוח, לבין ממצאי הנתיחה שבוצעה לאחר הוצאת המנוח מקברו, הנחה פרקליט המדינה, בהיוועצות עם מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, כי מח"ש תקבל לידיה את חומרי החקירה בתיק, כדי לבחון האם עולה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י מי מהשוטרים שטיפלו באירוע. בד בבד, הונחתה המשטרה לחדול מתחקור פנימי של השתלשלות האירועים הנוגעים לאופן חקירת התיק. בהקשר זה יודגש, כי פרקליטות המדינה אינה מלווה את חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל אלא הפרקליטות הצבאית, והבדיקה במח"ש לא עסקה כלל באירועים הקשורים לאירוע בו מצא המנוח את מותו המצער".

מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)
מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)

"במסגרת הבדיקה בוצע מגוון רחב של פעולות חקירה, ובהן גביית עדויות מגורמים רבים המעורבים באירוע, לרבות מהצוותים הרפואיים, הגורמים המשטרתיים השונים ובני משפחת קסטלמן".

"לאחר בחינת חומר הראיות והשתלשלות הדברים נמצא, כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד כי מי מגורמי המשטרה ביקש לשבש את הליכי החקירה. מהראיות עולה, כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום-לב ובכנות כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח. בנסיבות אלה, הגם שמסקנה זו גרמה לתקלה קשה ולעוגמת נפש מרובה למשפחת קסטלמן, לא נותר כל ספק כי לא הייתה בבסיסה כוונה לשבש את הליכי החקירה".

תגובת עו״ד דניאל חקלאי שמייצג את משפחת קסטלמן: ״ אנחנו מאוכזבים מההחלטה ולכן ביקשנו לצלם את מכלול הראיות כשנקבל אותם נשקול האם יש להגיש ערר ליועמ״שית המאבק הוא ארוך ומתיש וייתכן שנצטרך להגיע לבג״ץ. לצערנו לאחר ארבעה חודשי בדיקה התבקשנו שלא תיפתח חקירה פלילית. מח״ש הגיעה למסקנה שאכן יש כאן שורה בלתי נתפסת של כשלים מקצועיים ויחד עם זאת מח״ש סבורה שאין מקום לחקירה פלילית. המסקנות של מח״ש יועברו לראש אגףך מודיעין של המשטרה.״