בתום חקירה של שוטרי המחוז הצפוני, כתב אישום בגין הצתת רכבים יוגש כנגד שני חשודים לאחר שהציגו עצמם כמשפחת פשע. 

"התבלבלת לגמרי": לאחר שחרור המתפרעים בסוכת האבלים של המחבל - בן גביר נגד השופט
בתוך קופסאות אורז: תחמושת, אקדחים ונשקים נתפסו בצפון

בתאריך 20/03/24 התקבל דיווח במשטרה על הצתת שני רכבים ביישוב כמאנה כאשר החשודים הגיעו למקום ברכב מסוג סקודה בצבע לבן. 

בתשאול שביצעו השוטרים בשטח הצליחו השוטרים להגיע לקטין שטען כי מספר שעות קודם לאירוע פנה אליו אדם שנהג בסקודה וביקש ממנו להצביע על בית הקורבן. לטענת הקטין נהג הסקודה טען כי הקורבן והוא חברים מהשירות הצבאי והוא רוצה להגיע אליו לביקור. לפני שנפרדו הציג את עצמו החשוד בפני הקטין בשם של משפחת פשע וטען כי הוא מג'לג'וליה.

תיעוד מהצתת הרכב (צילום :דוברות המשטרה)

עוד באותו הלילה ולאחר ביצוע פעולות חקירה מאומצות, הצליחו השוטרים להגיע לזהותו של החשוד בן 27 תושב טורעאן ועצרו אותו יחד עם הרכב החשוד בביתו. עם התקדמות החקירה הצליחו החוקרים להגיע גם לזהותו של החשוד הנוסף בן 22 תושב טורעאן.

אתמול עם סיום שלב החקירה הוגשה כנד השניים הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז חיפה וביום שני הקרוב יוגשו כנגדם כתבי אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

עבירת ההצתה נחשבת לאחת מהעבירות המסוכנות ביותר, בשל הסכנה הקיימת לנפש ולרכוש, האש  עלולה מטבעה להתפשט ולכלות רכוש רב ואף לגרום למוות. משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה במישור הסמוי והגלוי בכדי להגיע לאותם עבריינים ולהביאם לדין במטרה לשמור על ביטחון התושבים ורכושם.

פקד אמיר אלדר, ראש משרד חקירות בתחנת כרמיאל: "השוטרים שהגיעו לטפל באירוע ביצעו פעולות ראשוניות בזירה שהיו שובר שוויון מבחינתנו בטיפול בתיק. אנחנו חושבים כי החשוד השתמש בשם של משפחת פשע משתי סיבות. האחת היא לגרום לקטין לחשוש לספר לנו על שהתרחש באותו היום והשנייה לגרום לנו לחקור כיוונים אחרים. בסופו של דבר פעולות החקירה והאמצעים המיוחדים שהפעלנו בטיפול בתיק הצליחו לקשור את החשוד ואת שותפו למעשה".