שני מקרי רצח, בתוך פרק זמן של שעות ספורות, אירעו במהלך הלילה (בין שישי לשבת). האחד בעוספיא שם נקבע מותם של חליל כיוף בן ה–24 ותומר עאטשה בן ה–26 ומוקדם יותר האירוע בכפר יאסיף שם נקבע מותו של טאהר וושחי בן ה–32.

"תחשבו על ילד שלא קיבל חיבוק חצי שנה": מיכאל לוי נאבק למען אחיו החטוף אור
ביידן: "המסר שלי לאיראן? Don’t, מחוייבים להגן על ישראל"

זה התחיל סמוך לשעה 22:30 בלילה כשבמוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א התקבלו דיווחים אודות אירוע ירי עם נפגעים בחנות מכולת בכפר יאסיף. מהדיווח עלה כי לתוך חנות מכולת נכנס חשוד חמוש בנשק ופתח בירי לעבר הנוכחים.

כתוצאה מהירי נפצע באורח אנוש וושחי, הוא פונה לבית החולים שם נקבע בהמשך מותו. באירוע החמור נפצעו גם ארבעה אזרחים נוספים ובהם פעוט שפונה לבית החולים ובהמשך השתפר מצבו ולא נשקפת סכנה לחייו.

כוחות משטרה גדולים של מחוז חוף בפיקודו של ניצב דני לוי מפקד המחוז, הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי. ניצב לוי, קיים הערכת מצב במקום והנחה את הצוות החוקר לעשות הכל על מנת להתחקות אחר המרצח שסיכן חיים של אזרחים במהלך הירי. המתנקש כאמור נמלט מהזירה והתנהלו סריקות אחריו. כשלוש שעות לאחר מכן התקבל במחוז חוף דיווח על אירוע ירי נוסף עם נפגעים הפעם בעוספיה.

על פי הדיווח במרחק של מאות מטרים מתחנת המשטרה, על הכביש המוביל לדלית אל כרמל, בוצע ירי לעבר שני צעירים שפונו לבית החולים וכאמור זמן קצר לאחר מכן נקבע מותם. גם כאן הגיעו כוחות גדולים ממחוז חוף לזירה שהחלו בחקירת נסיבות האירוע וכבר בשלב הראשוני עלה חשד כי מדובר באירוע במסגרת סכסוך בין עבריינים.

החוקרים אספו ממצאים מהזירה, החלו באיתור מצלמות אבטחה ופתחו בסריקות נרחבות אחר אופנוע שנראה נמלט מהזירה. מפקד המחוז ניצב דני לוי שהגיע לזירה הטיל בתום הערכת מצב שקיים במקום, את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל. 

בעקבות האירוע, התקיים היום (שבת) דיון חירום בכפר עוספיא בהשתתפות ראש המועצה, חברי מועצה, אנשי דת ונציגי ציבור אשר דנו בטיפול מיידי ובהשלכות. מטעם ראש המועצה מר מוניב סאבא נמסר כי "עוספיא הוא כפר של אחדות, של שלום ושל אחווה, כך שמקרים כאלו בכפר האהוב שלנו - בלתי מתקבלים על הדעת. האירוע של אתמול בהמשך לאירועים בשנים באחרונות מוכיחים את נחיצות תגבור כוח המשטרה והקמת תחנת משטרה לעוספיא ודליה".

ישיבת מועצת עוספיא  (צילום: דוברות עוספיא)
ישיבת מועצת עוספיא (צילום: דוברות עוספיא)

שני מקרי הרצח האחרונים העלו את  מספר הקורבנות במגזר הערבי מאז תחילת השנה ל–47 , מספר העולה על זה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד אז עמד מספר הקורבנות על 42. נזכיר כי במהלך השנה ועד לאמצע פברואר, היתה הפוגה במספר מקרי הרצח במגזר הערבי וזאת בצל מלחמת חרבות ברזל בעקבות נוכחות נרחבת של כוחות ביטחון וייתכן אפילו החשש של גורמי הפשיעה לצאת חמושים במטרה להימנע מהתקלות עם כוחות הביטחון שלא יהססו לירות בהם באותם ימים רגישים.

נזכיר, כי קודם לכן בשעות הערב אירע מקווה מוות נוסף מצער ומיותר שעה שתושב יפו, נורה למוות על ידי שוטר מג"ב שלא היה בתפקיד, במהלך ויכוח בין נהגים שגלש לפסים אלימים במהלכם כך עולה דקר הקורבן את היורה ופצע אותו בידו.

בעקבות הירי מצידו של שוטר הגם שלא היה בתפקיד, נבחן האירוע במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות שנציגיה הוזמנו לזירה והחלו באיסוף ממצאים בדיוק כפי שקרה במקרה הטראגי בו נורה למוות סלומון טקה. מחקירת ראשונית של המשטרה עולה כי בשעות הערב התקבל דיווח על דקירה וירי ברחוב יהודה הימית ביפו.

על פי החשד במהלך ויכוח בכביש שהתפתח בין השניים, דקר הקורבן, יעקב טוחי, מתנדב מד"א בימים שבשגרה,  את השוטר מג"ב שלא היה בתפקיד, ופצע אותו בידו. השוטר, שלדבריו ביקש להרחיק את הסכנה, ביצע ירי לעבר טוחי, שפונה לבית החולים שם נקבע מותו. גם השוטר פונה לבית החולים לאחר שנפצע קל כאמור. כמקובל באירועים בהם נעשה שימוש בנשק על ידי שוטר הועבר האירוע לטיפול המח"ש.

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)