רצף האירועים החמורים שמתחולל בחודשיים האחרונים באזור המרכז, גוש דן, פתח תקווה והשפלה, שבמהלכם מושלכים רימוני רסס לעבר בנייני ומגדלי מגורים - חלקם הגדול בשעות ערב מאוחרות - מעורר בהלה בקרב דיירי אותם בניינים, שחוששים כי אירוע כזה יסתיים עם קורבנות חפים מפשע.

"פעולה חסרת תקדים, מגנים בחריפות": זעם בעולם על איראן
מסתמן: אלו יעדי מתקפת הכטב"מים האיראנית לעבר ישראל

מעבר לכך, הנזקים הכבדים נופלים על כתפיהם של אותם דיירים, שחוששים להתלונן או לעורר מהומה. "מדובר בפיגועים פליליים. אין שום הבדל בין פיגוע טרור לבין פיגוע פלילי כשמדובר בהשלכת רימון או בפיצוץ מטען, אף אחד לא יכול לקבוע מה הנזק שייגרם. זה הזוי לאן הגענו", רוטנים דיירים שנפלו קורבן לכך שאחד משכניהם מעורב בעולם הפשיעה או שהוא יעד. "נקלענו לסיטואציה קשה ביותר, מסכנת חיים ואנחנו לא יודעים מה לעשות.

"ידינו כבולות, כי אנחנו לא יודעים באמת למי לפנות בבניין, והרי המשטרה לא משתפת אותנו בחקירה ולא חושפת בפנינו למי יועד הרימון, ומאידך אנחנו משפחות נורמטיביות, אין לנו עסק עם העולם הפלילי, ואנחנו לא רוצים להסתבך או להפוך ליעד עבורם", אומר ל"מעריב" אחד הדיירים בבניין בפתח תקווה, שבו התפוצץ ברביעי האחרון רימון רסס.

דיירים באותו בניין, הנמצא ברחוב יהושע פינטו שבשכונת נווה דקלים, מציינים: "זה אירוע שני בתוך חודש, ולמרות שאנחנו יכולים לשער בלבד מי היה היעד של העבריינים אין לנו אינדיקציה מוכחת - ולכן גם לא יכולים לפנות אליו.

"מעבר לזה, גם אם היינו יודעים, ויתברר שהוא קשור למלחמות בתוך ארגוני פשיעה, מי מאיתנו - שהוא הורה לילדים ולחלקנו גם נכדים - ירצה להסתבך?! הנזקים פה נאמדים באלפי שקלים, ואי אפשר לקחת על זה אחריות בכל מקרה. אנחנו חיים בגיהינום. חלילה מה יקרה אם מישהו יוצא מהמעלית, או מגיע מהחנייה ונקלע לפיצוץ הזה? אירוע כזה יכול להסתיים בקלות עם פצועים קשה או הרוגים, ולמה? רכשנו דירות במיליוני שקלים בסביבה שקטה בשביל להיות חלק ממלחמות פשע?".

אירועי השלכת רימוני הרסס לעבר לובי של מגדלי מגורים, חדרי מדרגות ואפילו סמוך לדלת היעד לפגיעה, מסיבים נזקים כבדים שעלותם בסופו של יום נכפית על הדיירים באותם בניינים, ומעבר לכך לרוב הדיירים שלעברם מופנים אותם רימונים מתגוררים בשכירות - כך שאין אל מי לפנות בעצם.

יתרה מזאת, האפשרות שמי מבעלי הדירות ימכור את הנכס שלו ויעבור למשכן אחר לא מבטיחה לו בהכרח שקט או רוגע, שכן רק במהלך חודשים מרץ ואפריל אירעו למעלה מעשרה מקרים שבהם הושלכו רימוני רסס, ובכללם בראשון לציון, בחולון, בנווה יהושוע ברמת גן, בשכונת למד בצפון תל אביב, במנחם בגין שבשכונת הדר גנים בפתח תקווה - שם אירעו שלושה אירועים רצופים, בדרום תל אביב ובסביון.
בחלק מהמקרים שאירעו באזור תל אביב והשפלה היעד היה ברור, והוא נמנה עם מקורביהם של האחים מוסלי או לחילופין של ערן חייא. בסביון היעד היה אלי מוסלי בעצמו, ובפתח תקווה מעריכים במשטרה כי מדובר בסכסוך שמתעצם בין אופק נווה ומקורביו לבר ותומר אמטנני.