הלילה (בין שני לשלישי), התרחש ניסיון רצח בגן האירועים "טרויה" שבאזור התעשייה בני דרום. יעדי החיסול היו חברים במאפיה הגיאורגית המזוהים עם ראש ארגון הפשע אייל נגר. שניים מיעדי החיסול נפצעו באורח קל-בינוני ושוטר נפצע באורח קשה. השוטר נורה לאחר שאורחים באירוע צעקו "משטרה משטרה" והחשוד הסתובב לפתע לאחור וירה בשוטר. גורם בכיר במשטרה מתראיין ל"מעריב" ומספר כי גורמי פשיעה בכירים מנווטים את הפעילויות שלהם בצורה הכי קיצונית שיכולה להיות בימים אלו.  

ירי באולם האירועים ליד אשדוד (צילום: דוברות המשטרה)
ירי באולם האירועים ליד אשדוד (צילום: דוברות המשטרה)

אירגוני הפשע בשנים האחרונות החלו לחבור לקואליציות ולהרחיב את דרך פעילותם ואת השתלטותם על ערים מסוימות. לדוגמא, בזמנו, דומרני שלט באשדוד ועכשיו הגיע אייל נגר שחבר לעמוס לביא. הכנופיה של הגרוזינים עשתה קואליציה עם אייל נגר, והם כבר יותר "חזקים ומאיימים". כשהם חוברים גם לעמוס לביא, הוא נותן להם גב וגם הוא גודל ומתרחב לנישה של אשדוד.

"הגרוזינים" מתעצמים דרך עמוס לביא, כי לו ארגון נחשב. כך, נוצרת לה עוד בועה של ארגון לחזק מאבקים פנימיים וחיצוניים. אייל נגר חבר לעמוס לביא, ואלו שעצורים בחשד לירי הם כאילו שהקימו להם תת ארגון משלהם. הם פועלים עצמאית והם באו להוריד את האיש של אייל נגר וזה כדי להוכיח ש"הם קיימים". הפעילות היא תמיד סביב כסף, אינטרס ומעמד. 

"זה לא שהשוטר פתח בירי, הוא בסך הכל הגיע לטפל בזירה ואחד המעורבים פשוט ירה לעברו במטרה לחסלו. מקרה זה מבטא את המציאות אליה נקלענו ולפיה אין יותר קודים ואין יותר מוסכמות. כל אחד פועל כמו במערב הפרוע, על פי אינסטינקטים ואימפולסיביות. למעשה, מי ששולט היום בביצוע המעשים הם צעירים מוטרפים, שאירוע כמו זה, בו הם יורים בשוטר, מחזק את מעמדם באותו ארגון. המסר הוא: מי שלא עושה חשבון לשוטרים, לא עושה חשבון לעבריינים". 

מרחב לכיש פועל כבר תקופה ארוכה תחת תוכנית שהותוותה בשם "חריש עמוק", לפיה כל שוטר יוצא בבקר לעבודה במטרה לסכל אירוע פלילי. ובכלל, המרחב כולו פועל להידוק הטבעת סביב מחוללי הפשיעה. אמש, זירת הירי התפתחה תוך זמן קצר והמשטרה הגיעה למקום תוך דקה, ולא בכדי. זאת לאחר עבודה ממוקדת וארוכה של השוטרים שיודעים לאן ומתי להגיע. 

הנשק שנתפס בידי העבריינים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס בידי העבריינים (צילום: דוברות המשטרה)

"שתבין", מבהיר הגורם הבכיר, "לא מדובר בקואליציה על רקע קשר דם או אהבה, אלא אינטרסים וכסף. כעושים שימוש בזרוע ביצוע משימות פליליות, השמיים הם הגבול. אבל אנחנו כמשטרה שולטים ביד רמה. אנחנו ערים לכך שגורמי הפשיעה הללו הם מתוחכמים וגם זהירים, כי הם יודעים שאנחנו יושבים להם על הצוואר. אבל לנו יש את הכלים, היכולות והמודיעין עליו אנחנו שוקדים בכל רגע נתון. המטרה שלנו היא לסכל אירועים פליליים מחד ולשלוח את העבריינים אל מאחורי הסורגים מאידך".