לפני מספר ימים נמצאו עצמות אדם בשטח פתוח סמוך ליישוב ראמה שבגליל. היום (ראשון) התברר כי הם שייכות לשתי דמויות המוכרות למשטרה, ממשפחת אבו לטיף. השניים, תושבי עוספיא בני 32 ו-34, נחשבו עד כה לנעדרים. 

במשטרה חושדים שמדובר בחיסול בתוך ארגון אבו-לטיף, ושניהם חוסלו לאחר שחשדו בהם שערקו למתחרים (חרירי) גל האלימות בחברה הערבית שהלך וגאה בסוף השבוע שעבר צייר תמונה קשה מאוד, ותחתיו נרשמו בין היתר פיגוע דקירה ברמלה, אירוע ירי בלוד וניסיון דקירה בכפר ג'דידה-מכר.

לצד אלו עומד הפיצוח שרשמו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה, עם מעצרם של כ-20 מאנשיו של ראש ארגון הפשע ערן חייא, הארגון מהגדולים במחוז תל אביב והמרכז, תוך גיוסם של שלושה עדי מדינה. 

אותו פיצוח מוביל אותנו אל בכיר לשעבר במשטרה, שמכיר את רזי החקירות על בוריין כדי לבדוק מולו כיצד זה שבמגזר הערבי המשטרה מתקשה הרבה יותר. "העובדה שבתוך ארגון פשיעה כמו של ערן חייא, המשטרה מצליחה לגייס שלושה עדי מדינה במסגרת היריבות של אותו ארגון מול ארגונם של האחים מוסלי, מעבר לכך שמדובר בהישג מרשים, מדובר בהסבר מדוע במגזר הערבי המשטרה מצליחה הרבה פחות".

"פשוטו כמשמעו. במגזר הערבי זה יותר מנדיר להשיג עד מדינה עד כדי בלתי אפשרי. יתירה מכך במגזר הערבי קשה מאד לאתר משתפי פעולה כשמדובר בסכסוכים בין ארגוני פשיעה בעיקר בגלל הפחד ששורה בקרב האזרחים במגזר וכן ,בשל הידיעה כי שיתוף פעולה עם המשטרה או מסירת מידע במסגרת הסכסוכים שם דינו כגזר דין מוות על המודיע".