נתנה אור ירוק: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה להעלות את סוגיית סגירת ערוץ אל-ג׳זירה בישראל, כך דווח היום (חמישי) ב"כאן" חדשות מפי הכתב לענייני משפט אבישי גרינצייג. בעקבות האישור יעלה הנושא להצבעה בישיבת הקבינט שצפויה להתקיים הערב.

הפסד הברית האסטרטגית: הסכנה בפעולה ברפיח ללא תיאום עם מצרים וארה"ב
מושיאש או משיח? הדגל שהופיע במחאה ב-UCLA ובלבל את מגיש החדשות | צפו

על פי הדיווח, הצווים שיובאו לאישור כוללים הוראה להפסקת שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית דרך ספקי תכנים בישראל, סגירת המשרדים של הרשת הקטארית בארץ וחסימת הגישה לאתרי האינטרנט.

בתחילת אפריל עברה בכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק שנותנת סמכות לראש הממשלה ולשר התקשורת להורות על סגירת ערוצים זרים שפוגעים בביטחון המדינה. 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.   

על פי הצעת החוק, במידה ששוכנע ראש הממשלה כי התכנים המשודרים בערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה – רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה, להורות על הפעולות הבאות: הפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר, מתן הוראה להסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר אם השרת שעליו אתר האינטרנט מאוחסן נמצא בישראל או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכני הערוץ הזר.

עוד הוצע, כי טרם מתן הוראה של שר התקשורת כאמור, תובא בפני ראש הממשלה, שר התקשורת והקבינט או הממשלה, חוות דעת מקצועית אחת לפחות מטעם גורמי הביטחון בדבר התשתית העובדתית התומכת כי שידורי הערוץ הזר פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.