חיסולו של עומרי זוארץ בנתניה בסוף השבוע הביא את עברייני העיר לפצוח בחגיגות ולפתוח בשירה רועמת ומבזה נגד מי שנחשב לאימת העיר, למרות גילו הצעיר. את האירוע ליווה מטח זיקוקין כבד, ובאופיו הזכיר את האירוע שבו העבריין הבכיר שמוליק הרוש "הקדיש" שיר פוגעני ליריבו המר מיכאל מור, המרצה עונש מאסר ממושך.

היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה ממשיכה בחקירת חיסולו של זוארץ, ומה שברור לחוקרים כבר כעת הוא כי זוארץ נפל במלכודת לא מתוחכמת במיוחד, שלפי הערכה טמן לו אחד ממקורביו. כזכור, זוארץ נמצא בזירה ברחוב מיכאל מקלף בנתניה, כשהוא ללא רוח חיים ורעול פנים. מה שמעלה את החשד כי סוכם איתו שיגיע ברכב גנוב למקום, יתכן שבמטרה להיות שותף בפשע חמור אחר.

עומרי זוארץ, הצעיר שחוסל בנתניה (צילום: רשתות חברתיות)
עומרי זוארץ, הצעיר שחוסל בנתניה (צילום: רשתות חברתיות)

הוא המתין ברכבו למקורביו, אלא שאז יצאו ממארב יריביו ופתחו בירי של שמונה כדורים לעבר שמשת הרכב – מה שלא הותיר לו סיכוי. ההודעה כי הקורבן הוא עומרי זוארץ, התפשטה בנתניה וסביבתה במהירות חסרת תקדים, הרבה לפני שהמשטרה השלימה את איסוף הממצאים וקביעת זהותו, ובטרם דבר המוות נודע למשפחתו.

"ממש דקות אחרי שחוסל כבר הפיצו במיליון קבוצות שמדובר בעומרי זוארץ וחרושת השמועות לא עצרה", אמר למעריב גורם המעורה בפרטים. "פתאום כולם ידעו לספר על קואליציות שנרקמו לאחרונה ובעיקר על יריביו של הקורבן, כי הרגישו מאוימים אחרי שהוא השתחרר מהכלא בינואר האחרון".

עוד הוסיף הגורם כי "לאחרים הוא פשוט הפריע בהתנהגות שלו, והם החליטו לשמור ממנו מרחק ולתכנן את המהלכים שלהם כשחלקם כורתים ברית קואליציה עם עבריינים בכירים בערים סמוכות, וכן עם ארגוני פשיעה דומיננטיים שלא מהאזור. היו גם כאלה שהחליטו לגלות מעורבות ולשים את הסאגה שנקראת עומרי זוארץ מאחוריהם למרות שהוא עצמו חתם לכאורה ברית עם שלו דהן, עבריין נוסף מוכר ודומיננטי בנתניה". 

אותו גורם מוסיף כי הגזרה כעת לוהטת יותר מתמיד וכולם מחכים לתגובות ופעולות נקמה, אחרת הכנופיה הזאת "תימחק". למשטרה ברור שבשלב זה שזוארץ נתפס לא מוכן למלכודת אליה נפל, וכי המעורבים בחיסול לא לקחו סיכונים. לפי הערכות, נעשה בחיסול שימוש במחסלים מקצועיים, שהפתיעו אותו בתוך הרכב, בטיימינג שאיפשר ללא מעט עבריינים אליבי, שכן הם שהו באותה שעה יחד – רחוק מהזירה.

"עכשיו, הזירה עוד טרייה, וישנם מי שירצו לנקום את דמו של זוארץ והם ילכו על כל הקופה. בכל מקרה היריבות בין הכנופיות לא תיפסק ונתניה חוזרת אולי בעל כורחה לימים של פעם שבהם הוצמדה לה הסטיגמה של עיר פשע", מעריך הגורם. "המשטרה חייבת כעת לפעול בנחישות ובחשאיות לצד כוחות גלויים כדי להימנע ככל שניתן מזירות נוספות. מאבקי השליטה בין כנופיות שהגיעו ל'ליגה הזאת' זה כבר לא משחק בין עברייני קפצונים. פה הולכים עם כל הכוח וירגישו את זה".