הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

נהגת רכב, שעובדת כמורה נפצעה קשות בידה במהלך תאונת דרכים עת היתה בדרך חזרה מעבודה. באת כוחה, עו"ד ענת אשכנזי, הגיעה להסדר עם חברת הביטוח לפיו היא תפוצה בסכום של 300 אלף שקלים וזאת בנוסף לסך כולל של 1.2 מליון ₪ אשר תקבל בקצבאות חודשיות מהמוסד לביטוח לאומי.

במועד בו ארעה התאונה, התובעת נהגה ברכבה, כשלפתע רכב צ"ג סטה לנתיב נסיעתה ופגע ברכבה. כתוצאה מהתאונה נגרמו לתובעת חבלות ונזקים קשים בכל חלקי גופה ובעיקר בידה הימנית הדומיננטית. מיד לאחר התאונה פונתה התובעת באמבולנס לבית חולים שם הודגם לה שבר רדיוס מרוסק עם תזוזה ביד ימין דומיננטית, בוצע לה ניתוח ולאחר מכן ידה הונחה בסד גבס ועברה שיקום ארוך אשר הביא לשיפור חלקי בלבד של היד.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

תאונת דרכים בדרך חזרה מעבודה
במקרה של תאונת דרכים בדרך חזרה מעבודה נכון לתבוע ולקבל פיצוי כספי גם מהמבטחת של רכב בביטוח חובה וגם מהמוסד לביטוח לאומי ענף נפגעי עבודה. "כתוצאה מהתאונה התובעת סבלה ועודנה סובלת מהגבלה תפקודית קשה בתנועות יד ימין, כאב ונוקשות באמה, מוגבלות בתנועה, יד עקומה, רגישות, צלקת מכערת ומגרדת וקושי בביצוע עבודתה כמורה ובביצוע פעולות בסיסיות ופשוטות", כתבה עו"ד אשכנזי בכתב התביעה, והוסיפה כי "למוגבלותה של התובעת השפעה מכרעת על יכולת תפקודה בחיי היומיום, בביצוע פעולות בסיסיות ובמשלח ידה- כמורה, בכתיבה, כתיבה על הלוח, הקלדה, שימוש בעכבר מחשב, פעילות רבה בידיים. כתוצאה מהתאונה נאלצה התובעת להפחית באופן ניכר בשעות העבודה, ובנסיבות אלה ובשל מהות הפגיעה של התובעת נכותה התפקודית עולה באין שיעור על נכותה הרפואית".

התובעת בליוויה של עו"ד ענת אשכנזי, ניהלה הליך ארוך מול המוסד לביטוח לאומי ענף נפגעי עבודה, אשר בסיומו וועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי קבעה לה נכות צמיתה בשיעור של 56 אחוזים, וקצבה חודשית של 6,000 ₪ עד לגיל פרישה-סך פיצוי עתידי כולל מהמוסד לביטוח לאומי בסך של 1.2 מיליון ש"ח. בנוסף, הגישה עו"ד ענת אשכנזי תביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה, והגיעה להסדר עם חברת הביטוח לפיה תפוצה מרשתה על ידי חברת הביטוח בסכום של 300 אלף שקלים , ובית המשפט העניק לפשרה תוקף של פסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר