בעקבות המתקפה של חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד יצחק נטוביץ', על ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, הגיב האחרון לדבריו וטען כי "מכונת הרעל נכנסה לפעולה".

לאחר שהורשע: זה גזר דינו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו
נבהלתם מהמצלמות החדשות בכביש 1? יש לנו חדשות בשבילכם

"בכל פעם, שהוועדה לבחירת שופטים מתכנסת, מכונת הרעל נכנסה לפעולה", אמר בכר בפתח דבריו, "הפעם תורו של עו"ד יצחק נטוביץ', חבר המועצה הארצית, עסקן שהיה שותף למפקדים הפוליטיים ודילים העכורים בזמנו של אפי נוה, שהמאיסו את הלשכה על מרבית חבריה כפי שהראו תוצאות הבחירות האחרונות לראשות הלשכה. ושוב, הדמוקרטיה, מעמדה העצמאי של מערכת המשפט, וחוסנה של לשכת עורכי הדין הם היעד של מכונת הרעל".

"נטוביץ' שללא בושה חבר למפלגת הציונות הדתית יחד עם היועץ המשפטי של תנועת הימין הקיצוני 'אם תרצו' והקימו, תיראו מופתעים, את סיעת 'הציונות המשפטית', עסוק בניסיונות לקידום המהפכה המשטרית וניסיונות נפסדים לפירוק לשכת עורכי הדין", הוסיף, "הבהרתי פעמים רבות שלא אתקפל בפני תרגילי הבריונות של נציגי בן גביר וחבריו בלשכה. נמשיך להגן על הדמוקרטיה, על מעמדה של מערכת המשפט בכלל ומעמד הלשכה בפרט".

עמית בכר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עמית בכר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, עו"ד יצחק נטוביץ תקף את מכתב פורום משפט חוקתי וזכויות אדם של הלשכה שיצא בגין טענות להתנהלות לא חוקית של המשטרה מול מפגינים נגד הממשלה, הכולל התבטאויות נגד הממשלה במכתב רשמי של הלשכה.

בפנייתו, כתב נטוביץ לראש הלשכה, עו"ד עמית בכר: "כללים חדשים נוצרים בלשכה. המועצה תחת ניהולך כבר אינה גוף מחליט. כל שני עורכי דין ממונים, שאינם נבחרי ציבור, אבל הם כנראה "אנשים טובים פרוגרסיבים מתקדמים" שמפגינים תדיר נגד הממשלה החשוכה שהעם בחר, אולי אפילו הם שייכים "לאחים לנשק" מוציאים בשם הלשכה את עמדתם ועמדת פטרונם ראש הלשכה בעניין ההפגנות ויחס השוטרים למפגינים".