פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ג'קי עדן (24) מראש העין בגין ניסיון רצח, זאת לאחר שירה לעבר שני שוטרים ופגע באחד מהם, וכנגד חיים אמסלם (35) מאשדוד בגין הפרעה לשוטר לאחר שניסה למנוע מאחד מהשוטרים לצאת מרכבו ולעצור את עדן.

בכירים במשק ליועמ"שית: עדכני את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו, חטופים וחיילים בסכנה
ירה למוות 9 פעמים במתנדב, ולא העניק סיוע: אישום חמור נגד שוטר מג"ב

מכתב האישום שהגישה עו"ד אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי בתאריך 15.4.24 הגיעו הנאשמים כאורחים לאירוע באולם אירועים הסמוך לאשדוד. בסביבות השעה 1:30 בלילה אדם שזהותו אינה ידועה, ירה באדם שהיה במקום פצע אותו ברגלו ונמלט מהמקום.

בסמוך לכך התקרב עדן בריצה אל המקום כאשר הוא נושא תיק ובתוכו אקדח. שני שוטרים שהיו בסמוך לאולם אירועים שמעו את הירי והגיעו למקום ברכב משטרתי סמוי. במקביל לכך הגיע אמסלם למקום הבחין בשוטרים וסימן לעדן להתרחק מהמקום. אז יצא אחד מהשוטרים מהרכב וצעק לכיוונו של עדן "עצור משטרה"!. למרות האמור, נכנס עדן חזרה לאולם והחל לברוח תוך שהוא שולף את האקדח מהתיק. במקביל יצא השוטר השני מהרכב צעק "משטרה, משטרה!" והחל יחד עם השוטר הראשון לרדוף אחרי עדן לתוך אולם האירועים.

לאחר מרדף קצר של מספר מטרים, הצליח השוטר השני להתקרב אל עדן וביקש ממנו לעצור. עדן לא שעה להוראת השוטר, הסתובב אליו וירה לעברו בכוונה להמיתו. כתוצאה מהירי נפל השוטר. מיד לאחר מכן, ירה עדן לכיוונו של השוטר הראשון, שהצליח לחמוק מהכדור ושב וצעק לעברו "משטרה, משטרה". למרות האמור המשיך עדן במנוסתו ובשלב מסוים שב וכיוון את אקדחו לכיוון השוטר. בשל חששו של השוטר הוא ירה לעברו של עדן ופגע ברגלו. בשלב זה נפל עדן על הרצפה ונעצר על ידי השוטר.

כתוצאה מהירי השוטר שנורה פונה לטיפול בבית החולים שהוא סובל מפצע ירי, מפגיעות באיברים הפנימיים ובכלי דם, וכן משבר מרוסק בעמוד השדרה. נכון למועד הגשת כתב האישום, הוא עדיין מאושפז.
 
במקביל להגשת כתב האישום הגישה עו"ד ויימן – קריקון בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד ג'קי עדן ובקשה לתנאים נגד חיים אמסלם. במסגרת הבקשה צוין: " ...משיב 1 (עדן) לא בחל בכל אמצעי, כולל ניסיון לרצוח את השוטר ולפגוע באחר  באמצעות נשק חם, כדי לא להיתפס על ידי המשטרה..."
 
לעדן יוחסו עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק (נשיאה והובלה) ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. לאמסלם יוחסה עבירה של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.