שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נרצחו אמש (שישי) לאור יום ולעיניהם של דיירי הסביבה ועוברי אורח בקריית אתא, בהפרש של כשלוש שעות זה מזה. 

"זה שהם לא כאן, לא אומר שהם לא נמצאים": אורית שכלה חמישה בני משפחה
סגירת אל ג'זירה היא רק קטיעת זרוע אחת של התמנון הקטארי

מבירור ראשוני עלה כי במקרה הראשון מדובר בקורבן אביב אלימלך, בן 22, המוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים. אלימלך הגיע כהרגלו למינימרקט השכונתי שם נהג לשבת לעיתים תכופות המתנקש, שככל הנראה, ידע או קיבל מידע על נוכחותו של אלימלך במקום.

המתנקש חלף רכוב על גבי קטנוע, ביצע ירי ממוקד לעברו של הקורבן ופצע אותו אנושות. מיד לאחר מכן נמלט מהזירה ולצוות הרפואי לא נותר אלא לקבוע את מותו של אלימלך בזירה.

כשלוש שעות לאחר מכן, בעוד במשטרה עסוקים בראשיתה של חקירה, התרחש בקריית אתא חיסול נוסף. על פי סרטונים שהופצו במדיה חברתית, עולה כי גם המתנקש במקרה זה היה רכוב על אופנוע תוך שהוא מבצע ירי לעבר אריאל בר, צעיר כבן 29 המוכר על ידי המשטרה. 

בר התמוטט על משטח דשא סינטטי, בזולה מקומית כשפחית שתייה בידיו, ונפצע אנושות. נראה כי גם במקרה זה, הרוצח ידע על מיקומו המדויק, ביצע ירי לעברו ונמלט.

בעקבות שני מקרי הרצח, שבוצעו בהפרש זמנים קצר כאמור, קיים מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי הערכת מצב, בסיומה הטיל את החקירה על חוקרי ימ"ר חוף. מפקד המחוז הנחה לעבות את מערך השוטרים במרחב לטובת מיצוי החקירה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים במטרה להגיע אל הרוצחים.

"לא ניתן לעבריינים לנוח לרגע. נגיע אליהם ונבוא איתם חשבון בזמן הקרוב. שיתכוננו, אנחנו בדרך אליהם ונדאג להשאיר אותם מאחורי סורג ובריח לשנים רבות". במשטרה בודקים האם קיים קשר בין האירועים וכן האם חיסולו של בר, הינו חיסול כנקמה על חיסולו של אלימלך שעות אחדות קודם לכן.