שמונה שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) נעצרו הלילה (ראשון) כשהם מוסתרים בתוך אמבולנס פרטי בו נהגו פרמדיק וחובש. בהגיעם למחסום עופר על כביש 433 נתבקשו אנשי הרפואה של האמבולנס הפרטי (חדרה) להזדהות בפני לוחמי מג"ב.

הערב האלים בקרית אתא: נבדק האם הרצח השני בוצע כנקמה על הראשון
רימוני רסס ולבנות חבלה: השלל שתפסה המשטרה במחוז הצפוני | פרסום ראשון

שמונה שב"חים נתפסו במחסום עופר (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בשיחה שהתנהלה ניסו השניים להציג עצמם כאנשי רפואה הממהרים לטיפול בתאונה קשה. "אנחנו הולכים להציל חיים, זה דחוף", ניסו להתעקש השניים. אלא שלוחם מג"ב הנחה להוריד את המחסום ודרש מהם להזדהות. "אתם מבזבזים זמן, אם אתם רוצים תציגו את הפרטים שלכם". השניים המשיכו בדרכם והלוחם נשאר בדעתו: "תפתחו את הבגאז' ואת הדלת האחורית".

כשהבינו שלא יוכלו להמשיך פתח הנהג את הדלת האחורית ואז נחשפה התמונה העגומה: שמונה שב"חים שכבו אחד על השני והסתתרו בחלק האחורי של האמבולנס, בניסיון לעבור את המחסום. הם נעצרו כאמור ויועברו לחקירה, כמו גם אנשי הצוות החשודים בהסעתם בתמורה לתשלום כספי.

שמונה שב"חים נתפסו במחסום עופר (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לאירוע: ״האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי בשביל לחדור לשטחי ישראל. גם באמצעות אמבולנס. מברך על ערנות הכוחות בשטח ועל סיכול ההברחה. שב"חים מהווים פלטפורמה לפח"ע - נלחם בכל דרך למנוע את כניסתם״.