יוסף כהן, הנאשם בהטרדת העדה המרכזית בתיק 1000, הדס קליין, ובהסתה לאלימות, דרש היום (חמישי) לדעת האם נעשה נגדו שימוש בתוכנת פגסוס במסגרת התיק. הבקשה הוגשה על ידי עו"ד אבישג כהן המייצגת את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית.

בגלל חמאס: הצעד של פייסבוק נגד ראש ממשלת מלזיה
רונן בר תחת מתקפה: סערה סביב הוראה של ראש השב"כ בשבעה באוקטובר

עו"ד כהן הגישה עתירה לגילוי ראיות, בהם נתוני תקשורת, אשר חוסות תחת תעודת חיסיון – ללא פרפראזה – כך שכלל לא ברור מהו החומר החסוי. כהן ציינה בעתירה כי היא דורשת לגלות את "האמצעים הטכנולוגיים שבהם נעשה שימוש בהליך זה, ולהבין האם נעשה שימוש באמצעים פסולים או אסורים או שאינם מוגדרים לשם מטרה זו (רוגלה) וללא אישור משפטי, והאס השימוש נעשה רק במקרה זה או גם במקרים נוספים".

כהן הועמד לדין בגין ציוצים שכתב ברשת "טוויטר" במהלך יולי 2023. בינואר האחרון, ארבעה חודשים לאחר מכן, התקבלה ההחלטה להחמיר את האישום נגדו ולהוסיף את האישום בגין ההסתה לאלימות. ההחלטה להחמיר את כתב האישום נגד כהן התקבלה על ידי פרקליט המדינה, מכיוון שכתב האישום כולל פרסומים נגד היועמ"שית.

ההחלטה התקבלה על ידי פרקליט המדינה בתאריך 9.1.24. לעמדת עו"ד כהן, "תזמון תמוה זה מתיישב היטב עם קריאת היועצת המשפטית לממשלה ממש באותו יום להעמיד לדין בעבירות של הסתה לאלימות בזמן מלחמת חרבות ברזל על רקע התביעה כנגד מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג".

כהן הוסיפה כי "מכל מקום וללא כל קשר למלחמת חרבות ברזל, כתב האישום הינו תולדה של פעילות יזומה של משטרת ישראל במרשתת החברתית, באמצעים שאינם ידועים לעותר, שעה שלא ברור כלל מדוע הגיעו דווקא לעותר, האם לחקירה, וכיצד פרסומיו השפיעו, אם בכלל על ציבור הקוראים, ומיהו ציבור הקוראים".

לדברי עו"ד כהן, "על מנת לברר את התשובות לשאלות הללו אשר הינן אקוטיות להגנתו של העותר, הרי שיש להורות על הסרת החיסיון והעברת חומרי החקירה לידי העותר".

עוד הוסיפה הסנגורית כי "העותר עומד על קבלת עמדת המאשימה ביחס לחשד שמא נעשה בתיק זה שימוש באמצעי רוגלה אסוֹרים, הן ביחס לאופן הפעלתם והאישורים הנדרשים והן ביחס לעובדה שמדובר באדם פרטי ובעבירות קלות ערך".

בהמשך, עו"ד כהן ציינה כי "אילו היה מתבצע חיפוש פשוט במרשתת על ידי חוקרי יחידת הסייבר הרי שאז לא היו חוסים תחת תעודת חיסיון ועל המאשימה להסביר את הסמכות לשימוש בכלים "החסויים".