המשפטן ד"ר יובל קרניאל התייחס לסוגייה הפלילית שעולה מהתחקיר בשיחה עם מעריב, ואמר "אכן כן, המעשים הללו של מירי רגב, אם וכאשר יוכחו בבית משפט, מהווים עבירות פליליות חמורות. הראשונה שבהן היא עבירת הפרת האמונים, לפיה אסור לאיש ציבור להפעיל סמכויות שלטונית ולחלק כספי ציבור או הטבות והקלות, אלא באופן מקצועי לפי האינטרס הציבורי הרחב. זה פלילי לקבל החלטות לפי האינטרסים האישיים של עובד הציבור, במקרה הזה לפי מידת התמיכה במירי רגב".
"זוהי לא רק הפרת אמונים פלילית, במקרים מסוימים גם קבלת שוחד, שהרי יש כאן קבלה של טובת הנאה (תמיכה בפריימריז) תמורת מעשים של עובד הציבור, לטובת נותני השוחד", הבהיר, "בנוסף התחקיר חושף שורה של עבירות נוספות, כמו זיוף מסמכים, כאשר השרה מוסיפה על גבי סיכומים את המילים 'לפי המלצת גורמי המקצוע', גם כאשר אין המלצה כזו, או כאשר ההמלצה היא הפוכה.
"יש כאן גם חשד לקבלת דבר במרמה ואפילו סחיטה באיומים. במקרים בודדים יכולים המעשים של השרה לעלות גם כדי עבירות נוספות, כאשר מדובר בסיכון חיי אדם, עקב החלטות פגומות שמקורן באינטרסים זרים".
"למעשה תקציב עתק של אחד המשרדים הגדולים והחשובים של מדינת ישראל, הפך לכלי בידיה של מירי רגב, כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלה, תוך פגיעה חמורה בציבור, בבטיחות, בתשתיות חיוניות, ברכבת, במטרו, בתחבורה הציבורית. הנזק שנגרם כאן לציבור הוא ענק", הוסיף, "החשיבות היא בהשחתה של משרד שלם, של לשכת השרה כולה, ושל החברות הממשלתיות העובדות יחד עם המשרד, ותלויות בהחלטות שלו. מדובר בעשרות מיליארדים ובאלפי עובדים, שתלויים בהחלטות של משרד התחבורה".
לאחר מכן, נשאר ד"ר קרניאל האם כך מתנהל השירות הציבורי כולו, והשיב: "הנזק הגדול לציבור מתאפשר בין היתר בגלל ריכוזיות השלטון בישראל. כל הרשויות המקומיות וכל תשתיות התחבורה בישראל תלויות במשרד ובלשכת השרה. מדובר במנגנון הריכוזי ביותר בעולם המערבי. ראש רשות מקומית לא יכול להזיז רמזור, תמרור או כביש, בלי אישורים, ותשתיות רבות המחברות בין הישובים, נמצאות כולן בידיים מרכזיות. גם תקציבי תשתיות התחבורה נמצאים באופן ריכוזי בשליטת המשרד והשרה".