פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (שלישי) ליועץ התקשורת איציק אלרוב על החלטתה לגנוז את התיק נגדו, לאחר שנחקר באזהרה בחשד להסתה, בעקבות פרסום פוסט ברשת X (טוויטר לשעבר), אשר הציג תמונת AI של שרת התחבורה מירי רגב כשהיא מכוסה בפופוקורן אדום, עליה נכתב הכיתוב "פופקורן טבול בדם הנופלים", שנועד לבקר את הדיווח על פיו שרת התחבורה אכלה וחילקה פופקורן בישיבת הקבינט.

"לא חילקתי פופקורן": מירי רגב מגיבה לדיווחים מהקבינט

הפרקליטות קבעה כי לא יוגש נגד אלרוב כתב אישום וכי הודעה רשמית על סגירת התיק תישלח אליו בהמשך על ידי המשטרה. נזכיר, כי הפוסט נועד למתוח ביקורת על התנהלותה של רגב בעקבות "תקרית הפופקורן" בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בה, על פי הפרסומים, נצפתה אוכלת פופקורן ואומרת "עכשיו מתחילה ההצגה", כאשר השרים בן גביר וגלנט התעמתו ביניהם על רקע המחלוקות באשר להמשך הלחימה בעזה.

החקירה של אלרוב נערכה בניגוד להמלצת הפרקליטות לגנוז את התיק עוד קודם לכן, מה שעורר סערה ציבורית ונתפס כחלק ממגמה מטרידה של ניסיונות השתקת ביקורת לגיטימית על מדיניות הממשלה בתקופה האחרונה. בין היתר, הועלו טענות כי המשטרה פועלת משיקולים זרים ומנסה לרצות את הדרג המדיני על ידי טיפול בתלונות של שרים, גם כשאין בסיס ראייתי מספק להגשת כתבי אישום.

הציוץ של איציק אלרוב על מירי רגב (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של איציק אלרוב על מירי רגב (צילום: צילום מסך טוויטר)

יועץ התקשורת איציק אלרוב: "מלכתחילה היה ברור שלא נפל פגם בפרסום. ביקורת עניינית ולגיטימית על התנהלות בעייתית של רגב והממשלה בתקופה כל כך רגישה למדינה. החקירה הייתה חסרת בסיס ומיותרת לחלוטין ונועדה להלך אימים על מנת להשתיק את הביקורת הציבורית ההולכת וגוברת נגד הממשלה ושריה".

"לצערי, זו תופעה מדאיגה שבה רוח רעה מחלחלת אל תוך מערכת אכיפת החוק ומנסה לצמצם את חופש הביטוי והמחאה במדינה דמוקרטית. אסור לנו להירתע. צריך להמשיך להשמיע קול ברור ונחרץ נגד ממשלה כושלת שמובילה את מדינת ישראל לתהום מבלי מורא ופחד", סיכם