אחרי שכבר חתם מיקי גנור על הסכם עד מדינה והתיק שבגינו הוא חשוד בעבירות חמורות של שוחד במסגרת פרשת הצוללות המכונה פרשת 3000, הגיע לישורת האחרונה ועומד לפני סיכומים, בוחנים פרקליטיו החדשים של מיקי גנור, להורות על חזרתו מההסכם אם לא ישופרו התנאים עליהם התחייב. כזכור, עם חשיפתה של הפרשה ומעצרו של גנור, מיהר פרקליטו עורך הדין אילן סופר להגיש לבית המשפט הסכם עד מדינה עליו חתם ובמסגרתו התחייב להפליל בכירים ודמויות מרכזיות בהם גם פרקליטו עו"ד דוד שמרון. במסגרת אותו הסכם הובהר כי גנור, ירצה עונש של שנת מאסר אחת בפועל וכן ישלם קנס על 10 מיליון ש"ח.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, בחנו את ההסכם ורק לאחר צירפו את חתימתם ואישרו למשטרה לחתום עליו. אלא,
שבאוגוסט חשף לראשונה ערוץ 10 את כוונותיו של גנור, לחזור בו מהסכם עד המדינה.

מבדיקה שערך "מעריב", שוחח עד המדינה בפרשת 3000 עם גורמי אכיפה שגבו ממנו עדויות והשלמות של חקירה במהלך השבועות האחרונים והבהיר כי הוא לא פוסל אפשרות שייעדר ממסירת עדות בבית המשפט, או אפילו להמשיך בהעברה של פרטים או מידע שיש בהם כדי לבסס את התשתית הראייתית בתיק האמור.


גנור העביר מסר אל צוותי החקירה כי במידה ולא יפחיתו את עונש המאסר שעליו סיכם וכן את גובה הקנס שהתחייב עליו ייאלץ לחזור בו מההסכם האמור .
כדי לבסס את כוונותיו לכאורה ובנסיבות העניין מינה גנור שלושה עורכי דין חדשים במקומו של סופר, שפרש ממיצוגו בתיק. מדובר בעורכי הדין בועז בן צור, פרקליטו של איש העסקים ארנון מילצ'ן הקשור לפרשות 1000 ו-2000 וכן עורכי הדין מאיר ארנפלד ורמי תמם ממשרד ETCO ארנפלד תמם ושות'.

השניים, מבכירי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה מכירים את צוות החקירה שמנהל את התיק ובכוונתם לבחון בימים הקרובים שיחה לשיפור תנאי ההסכם עליו חתם מרשם גנור. עורכי הדין בועז בן צור ומאיר ארנפלד ביקשו שלא להגיב לנושא.