רבים ממערכת הפוליטית, המשפטית והתקשורת הספידו הבוקר (שלישי) את עו"ד יעקב וינרוט, שהלך לעולמו בגיל 71 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. במהלך הקריירה שלו הוא ייצג רבים מהצמרת הפוליטית בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפרד ממנו: "רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו״ד יעקב וינרוט ז״ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי".



בנו דובי, כתב בפייסבוק לאחר פטירתו: "אינני יודע מה היה גדול יותר אצל אבא שלי: המוח או הלב... הלו תדעו כי שר וגדול נפל בישראל". שרת המשפטים איילת שקד סיפרה על היכרותה על הפרקליט בגל"צ ואמרה: "הכרתי אותו לראשונה כשעבדתי אצל נתניהו ב-2007. אדם מיוחד מאוד ומורכב מאוד. שימש גשר בין העולם החרדי לעולם החילוני. תלמיד חכם שלמד לאורך כל השנים. התייעצתי איתו כשהייתי יו"ר הוועדה של חוק הגיוס. הוא היה באמת אחד מהסניגורים המבריקים ביותר. היה לו פתרון לכל בעיה". 

עוד הוסיפה: "המשפט שעבר, שלאחריו הוא יצא זכאי, פצע אותו מאוד. זה תהליך מאוד כואב לעבור משפט כזה וכתב אישום - השאיר בו משקעים רבים. זה לא היה תהליך פשוט עבורו. תמיד היה רגיל להיות כסניגור ולא כנאשם. היה הסנגור הכי מוצלח במדינת ישראל. ייצג אנשים רבים שידם אינה משגת ובכל אחד מעולמותיו היה בולט ומצטיין".


בלשכת עורכי הדין אמרו: "יעקב, מבכירי עורכי הדין במדינת ישראל, אדם משכמו ומעלה, בכישוריו, חוכמתו, צניעותו ובדרך ארץ תרם רבות בעיצוב מקצוע עריכת הדין במדינת ישראל. יעקב ייצג במשך שנים את הדמויות הציבוריות הבכירות בחברה הישראלית והטביע חותם בלא מעט תקדימים. לשכת עורכי הדין משתתפת מעומק הלב בצערה של המשפחה האבלה, זהו אבל למדינת ישראל בכלל ומערכת המשפט בפרט. בתיאום עם משפחתו, תערוך בהמשך לשכת עורכי הדין אירוע מיוחד לזכרו"

"סוכן נוסע בין העולם החילוני לחרדי"

עו"ד יוסי כהן, שייצג יחד עם וינרוט את ראש הממשלה, סיפר בגל"צ: "שוחחנו בפעם האחרונה לפני יותר משבוע. המוח שלו עבד. מצבו הגופני לא היה טוב. אדם אחר היה נשאר במיטה ולא מעלה על דעתו להילחם מלחמות של אחרים. הוא המשיך כרגיל בעבודתו. למדתי ממנו המון".

אשת התקשורת, אילנה דיין, אמרה בכאן ב': "אני מלווה אותו הרבה מאוד שנים. אחד הדברים שהדהימו אותי בו זה שהוא בכל פעם מחדש לחץ לי יד כשראה אותי. בכל פעם שזה קרה הייתי מופתעת, אבל אז הבנתי שהוא הרגיש כסוכן נוסע בין העולם החילוני לחרדי. הוא סיפר לי כשצילמנו את הראיון האחרון הוא סיפר לי שביום שהודיעו לו שהוגש נגדו כתב אישום הוא לקח את הספר שהוא כתב בכתב יד על יחסיו המורכבים עם המדינה, וטרם פורסם, ושרף אותו".



יעקב וינרוט במשפט ליברמן. צילום: ליאור מזרחי


 

שר הביטחון ליברמן, אותו ייצג וינרוט: "היה יחיד סגולה ומיוחד במינו. חכם, משכיל ובעל יכולת הבנה מופלאה בבני אדם. כיהודי דתי, ויינרוט תמיד ניסה לגשר בין שני העולמות. הוא ייחסר לעם ישראל ולי באופן אישי. יהיה זיכרו ברוך".
 



שר הפנים אריה דרעי כתב: "כואב ומתאבל על פטירת חברי היקר יעקב ויינרוט. תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל".

חבר הכנסת עמיר פרץ נפרד גם הוא מוינרוט: "הכרתי מקרוב את עו״ד יעקב ויינרוט ז״ל, שהיה לאחת האושיות החשובות בעולם המשפט הישראלי. איש מיוחד שידע לייצר שיח אמין בלי קשר לעמדות פוליטיות. ערכים של הגינות ואמינות היו נר לרגליו. יהי זיכרו ברוך".