המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי לא נמצאה תשתית ראייתית נגד שמעון סוסן ראש מועצת חבל מודיעין, יעקב עטיה סגן ראש המועצה ואחרים בחשד לעבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות. החקירה כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות ראש המועצה וסגנו. 
עוד הוסיפו במשטרה כי באחת הפרשיות, שעסקה בחשד למעילה בכספי עמותת הספורט, נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד נתן ריגלר ראש אגף החינוך, ועובדיה שטח מנהל עמותת הספורט, כל אחד על פי חלקו לביסוס החשד למעורבות בעבירות הפרת אמונים וקבלת כספי ציבור במרמה. תיק החקירה יועבר בהקדם לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

כזכור, אתמול הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים לפרקליטו של ראש מועצת הר אדר חן פיליפוביץ, כי על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן הוחלט לסגור את תיק החקירה שהתנהל נגדו בחשד לעבירות של הטרדה מינית מילולית. החקירה נגד ראש המועצה נפתחה ביוני 2017. במרכזה עמדה תלונה שהגישה עובדת לשעבר במועצה, שטענה כי הוטרדה במספר הזדמנויות על ידי פיליפוביץ. יש לציין כי את התלונה הגישה העובדת בד בבד עם הליכי הפיטורים שהתנהלו נגדה.
במהלך חקירתו הכחיש ראש המועצה את החשדות נגדו באופן גורף. עם סיום החקירה, באוגוסט 2018, העבירה המשטרה את ממצאי החקירה ומסקנותיה, לרבות המלצה שאין להמשיך לנהל את התיק ויש לסגור אותו.
 
פיליפוביץ אמר כי "החלטת הפרקליטות לסגור את התיק שמה סוף לניסיון מכוער להכפיש את שמי על לא עוול בכפי. גם במשטרה וגם בפרקליטות הבינו כי מדובר בתלונת שווא המונעת מאינטרסים זרים".