תקופת כהונתו של השר גלעד ארדן כשר לביטחון פנים, אופיינה מצד אחד בניסיון להקל על מעשני סמים בכל הקשור להפללתם. כעת עומדת המשטרה ליצור בעיה חדשה עבור המעשנים, אשר ייאלצו להתחיל ולעבור בדיקות רוק על מנת לאתר נהגים פורעים שמסכנים חיי אחרים ונוהגים תחת השפעת סמים.

ועדת הכלכלה אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את תיקון החוק ביוזמת השר לבטחון הפנים ארדן, שמסמיך את המשטרה לבצע בדיקות רוק מדגמיות בכבישים לאיתור נהיגה תחת השפעת סמים. נהיגה תחת השפעת סמים היא אחת העבירות החמורות ביותר בתחום התחבורה ועד כה לא היה למשטרה כלי אפקטיבי להיאבק בה. 
כחלק מרפורמת השר ארדן לאי הפללה בכל הנוגע לשימוש בקנאביס, דרש השר ארדן לקדם מתן סמכות למשטרה  שתאפשר  לבצע בדיקת רוק לאיתור סמים בגופם של הנהגים בכדי לוודא שהרפורמה שמקלה את האכיפה כנגד משתמשי הקנאביס לא תגרום לעלייה בשימוש בסמים לפני נהיגה בכביש - דבר העלול לסכן חיים רבים ולגרום לעלייה בתאונות ונפגעים. 

בסביבתו של ארדן היו מרוצים מהתהליך והוסיפו: "זו הפעם הראשונה שהמשטרה מקבלת סמכות לבדיקה אינדיקטיבית של סמים. ככל שתימצא אינדיקציה חיובית, יישלח הנהג לביצוע בדיקת דם או שתן לאיתור סמים בגופו. סמכות כזו ובדיקות כאלה נהוגות כיום בחלק גדול ממדינות המערב אך בישראל לא היתה אפשרות כזו עד כה".
השר אמר לסיכום: "במסגרת הרפורמה בתחום הקנאביס, דרשתי שיינתנו בידי משטרת ישראל כלים כדי להבטיח שנהגים שעשו שימוש בסמים לא יעלו על הכביש. אני מאמין שבזכות הסמכות הזו המשטרה תייצר אכיפה והרתעה משמעותית יותר שתסייע למנוע מוות מיותר בכבישים".