העברת מסר מארגון פשיעה, כך מעריכים הבוקר (רביעי) גורמים בשירות בתי הסוהר את הנסיבות הקשורות להשלכת רימון ההלם הלילה לעבר חומת כלא איילון ברמלה. סמוך לשעה 2:00 נשמע קול נפץ באזור בית הסוהר. מחוץ לכלא נמצאו המנוף ושברי הרימון. גורמי מודיעין בשב"ס ובמשטרה פתחו בחקירה האירוע. 

האירוע הלילה בא על רקע פיצוץ רכבה של קצינת בשירות בתי הסוהר בשבוע שעבר. תחת הרכב של מפקדת אגף בכלא רימונים הונח מטען, בזמן שחנה בשדרות בן אבי בנתניה. בבדיקה של כוחות המשטרה שהגיעו למקום עלה כי סיבת הפיצוץ היא מטען חבלה שהוטמן מתחת לרכבה של הקצינה. מהמשטרה נמסר כי לא היו נפגעים באירוע אולם נגרם נזק לרכב, וכי נסיבות האירוע נמצאות בחקירה. 

בעת שאירע הפיצוץ, שעות הלילה המאוחרות, שהתה הקצינה בביתה. מהשב"ס נמסר כי היא לא הוגדרה כמאוימת וכי אגף המודיעין בשב"ס בודק מסרים שהועברו מכלא רימונים. מדובר בעליית מדרגה חמורה במיוחד, ובאגף הביטחון וחטיבת המודיעין בשב"ס בודקים את האירוע ואת השלכותיו. 

גונדר שרון שואן, ראש אגף מבצעים בשב"ס, שוחח עם אילה חסון ב-103FM ואמר כי "סביר להניח שהנחת המטען קשורה לתפקיד שלה. אני לא יכול להכנס לפרטים כי זו חקירה ראשונית, כרגע גם משטרת ישראל וגם אנשי המודיעין והביטחון שלנו מטפלים באירוע".