היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דיבר הערב (רביעי) בכנס 70 שנה לפרקליטות והתייחס לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט טען בנאומו כי עדיין לא הגיע להחלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך מועד ההכרעה מתקרב. עוד הזהיר היועמ"ש כי ככל שהעבודה בתיקים תתקדם, כך יגבר הלחץ על הפרקליטות.



"הממלכתיות נטועה ב-DNA  של אנשי פרקליטות המדינה", אמר מנדלבליט בפתח נאומו, "לכן, זה אך מצער לשמוע לאחרונה אמירות המבקשות לייחס לפרקליט כזה או אחר, או אף לפרקליטות המדינה בכללותה, שיקולים שאינם ממין העניין אין דבר רחוק יותר מהאמת". מנדלבליט המשיך ואמר כי הוא "מצפה מכל מי שפרקליטות המדינה יקרה לו, והערב נמצאים פה רבים כאלה, להתייצב לצדנו ולדחות בכל תוקף אמירות מעין אלו. הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח התקופה המאתגרת הניצבת בפנינו, בין השאר, עם התקרב מועד ההכרעה בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה".



בנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם



"אינני יכול להודיע עדיין מתי בדיוק תסתיים העבודה המשותפת והמאומצת שמבוצעת בתיקים אלו על ידי משטרת ישראל והפרקליטות, ומתי תתקבל ההכרעה בהם", הוא הוסיף ואמר כי הוא "כן יודע שהמאמצים לעשות דה-לגיטימציה לעבודת פרקליטות המדינה, ולעבודתי שלי כמי שעומד בראש התביעה הכללית, רק ילכו ויתעצמו".

כזכור, לפני שבועיים נחקר ראש הממשלה בפעם ה-12 במסגרת פרשיות 1000, 2000 ו-4000 בחשד לשוחד והפרת אמונים בנוגע לקשריו עם גופי תקשורת במדינה, והפעלת כוחו מול הרגולטורים ומול עיתון ישראל היום בתמורה לסיקור חיובי כלפיו. בסיום החקירה אמר ראש הממשלה כי הפריך את החשדות שלו, ואף הוסיף כי "לא רק שאין בשר בתיקים, אין אפילו עצם", עם זאת גורמים במשטרה טענו כי החקירה חיזקה את התיקים נגד נתניהו ואת ההחלטה להגיש בשלושתם כתב אישום מאוחד.