בית המשפט המחוזי בחיפה פסל הבוקר (חמישי) את מועמדותה של עינת קליש רותם לראשות עיריית חיפה, ואת רשימתה למועצת העיר, זאת לאחר שמועמדותה והרשימה הוגשו בניגוד לחוק. מפלגת העבודה, שתמכה בקליש רותם, חתמה גם על שתי רשימות נוספות, בניגוד לחוק. בחודש שעבר הודיע מנהל הבחירות בחיפה על פסילת הרשימה שהגישה מפלגת העבודה לבדה, וכפועל יוצא, גם על פסילת מועמדותה של קליש רותם. 

נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, קבע "כי לא ניתן לקבל את פרשנות העותרים לפיה הגשת רשימה משופת בנוסף לרשימה בלעדית אינה חוטאת ללשון החוק, המאפשרת רשימה אחת בלבד. סעיף 35(א) לחוק הבחירות הינה ברורה וחד משמעית ולא ניתן לפרש את הסעיף כטענת העותרים".

 
עוד כתב השופט, כי מפלגת העבודה פנתה ליועץ המשפטי של המפקח הארצי על הבחירות, ולמרות שטענה כי לא קיבלה מענה ראוי, הרי שנאמר לה מפורשות, שכל גוף (סיעה בכנסת, סיעה במועצה היוצאת או מפלגה בכנסת) יכול להגיש רשימה אחת בלבד בכל רשות מקומית. "על המפלגה היה לפעול בהתאם להבהרה זו ולהריץ רק רשימה אחת בחיפה".

"העותרים פעלו בחוסר תום לב והיעדר ניקיון כפיים, כאשר הוגשו שתי רשימות על ידי אותה מפלגה ולא טרחו לגלות את דבר מכתב התשובה של המפקח על הבחירות", נזף נשיא המחוזי במפלגת העבודה ובקליש רותם.
ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "מדובר בטעות טכנית בלבד. באירוע זהה בשדרות בית המשפט קיבל את העתירה והרשימה אושרה. אנו נפנה לבית המשפט העליון ובטוחים כי הוא יקבל את העתירה והרשימה תאושר".