ההפגנות בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה חגגו בסוף השבוע מספר עגול. מדובר בהפגנה ה-100 בשכונת "כפר גנים" בה מתגורר אביחי מנדלבליט אשר לטענתם פוגע בחקירות ראש הממשלה ומונע את העמדתו לדין. אולם בניגוד למפגינים, תושבי השכונה חוגגים ושמחים הרבה פחות. לאחרונה פנה ועד השכונה באמצעות עו"ד מנחם מושקוביץ לשרת המשפטים איילת שקד בדרישה כי תאסור בחקיקה את המשך ההפגנות אשר לטענת התושבים הפכו את סוף השבוע לבלתי נסבל עבורם.



"ההפגנה הופכת לתהלוכה הכוללת שירה וכריזה בקולי קולות, תוך שיבוש התנועה והעצמת ההפרעה לתושבים. כוחות השיטור נדרשים לחסום חלק מרחובות השכונה במטרה למנוע את תנועת המפגינים לעבר בית היועץ המשפטי. בכך הופכת השכונה ליעד מבוצר הכולל חסימות כבישים ומדרכות תוך הפרת השקט ברחבי השכונה".



עוד נכתב בפנייתם לשקד כי "הפגנה זו, הנערכת באורח קבע מדי יום שבת, פוגעת במנוחתם ובחופש התנועה של התושבים ביום המנוחה הרשמי והיחיד במדינת ישראל ופוגעת חמורות ברגשותיהם של התושבים הדתיים שומרי השבת. למותר לציין כי רוב מוחלט של המוחים אינו נמנה על תושבי השכונה, אלא אנשים המתקבצים בתוך השכונה, במטרה להפגין".



התושבים מציינים כי "אילו היה מדובר באירוע חד פעמי – החרשנו, בשל חשיבותה של חופש הביטוי הידועה לכל. אך זהו לא המצב. שבוע אחרי שבוע ממשיכים המפגינים להפריע את מנוחת התושבים, תוך שימוש באמצעי כריזה, מוזיקה ורעש מחריש אוזניים, ותוך שהם מקיימים תהלוכה בתוך השכונה. אף הנוכחות המשטרתית והמחסומים הנפרסים בתוך השכונה, תוך סגירת רחובות לתנועת כלי רכב, משבשת את מרקם החיים בשכונה בכל שבוע מחדש".



התושבים פנו למשטרה בבקשה כי ההפגנה תתוחם בכיכר גורן ומניעת זליגת המפגינים לתוך רחובות השכונה. עוד ביקשו התושבים כי המשטרה תורה על דחיית ההפגנה לשעת צאת השבת. "אכן, ניתן לראות כי מדובר בדרישה שקולה ולא מתלהמת, המבקשת לאזן בין רצון התושבים למנוחה, לבין רצון המוחים להפגין. ואולם, המשטרה בתשובתה, גלגלה את האחריות ממנה והלאה, והשיבה בלקוניות כי היא פועלת בהתאם לפסיקת בית המשפט".



לאור השתלשלות העניינים ביקשו התושבים במכתבם משקד כי היא תפעל "ליזום חקיקה המסדירה את גבולות ההפגנה נגד אנשי ציבור, באופן שיאפשר איזון ראוי בין הזכות לחופש ביטוי לבין זכות התושבים לקיום חיי שגרה".