אמה של תאיר ראדה ז"ל, אילנה ראדה, הגיבה הערב (שני) לטענותיו של עו"ד יורם הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, לפיהן א.ק רצחה את תאיר. תחילת הפרשה הנוכחית החלה בעדות שמסרה בשבוע שעבר צעירה בתחנת המשטרה בנצרת עלית, בה אמרה כי א.ק הודתה בפניה שביצעה את הרצח. עו"ד יורם הלוי התראיין בכלי התקשורת השונים בעקבות העדות, מה שעורר את חמתה של אילנה. 

"א.ק רצחה את תאיר – כך טוען מעל כל במה ומול כל מיקרופון פתוח עו"ד ירום הלוי", כתבה אילנה. "זאת, למרות, שאין בידיו ולו ממצא פורנזי אחד הקושר אותה לביצוע הרצח, משוכנע הלוי ב- 100%, לא פחות, כי א.ק היא מבצעת הפשע המתועב הזה".
אילנה, כזכור, אינה תומכת בממצאי החקירה שערכה המשטרה ואמרה מספר פעמים שאינה בטוח כי רומן זדורוב רצח את בתה. "בדומה להלוי, אני דורשת לבצע חקירה רצינית וכזאת עדיין לא נעשתה בסוגיה הזאת", כתבה. "להזכירכם, מחלת הנפש של א"ק היא דחף בלתי נשלט לפגוע באנשים ואף לרצוח אותם. היו לה לפחות שתי תקריות אלימות מאוד שאנחנו יודעים עליהן בעבר. יש נגדה ראיות ממשיות שאי אפשר להתעלם מהן, ובכל זאת הפרקליטות מסרבת לאשר למשטרה לחקור אותה באזהרה. הפרקליטות טענה אינספור פעמים בעבר שהם השוו את הד.נ.א של א.ק לדגימות שנמצאו מתחת לציפורניה של תאיר. לתומי, האמנתי שלפחות את הצעד הזה הם באמת עשו. אבל אז ראיתי את הכתבה של גיא פלג על כך שהמבחנות שהכילו את דגימות הציפורניים של תאיר הושמדו בהוראת הפרקליטות כבר בשנת 2008, כשהמשפט של רומן זדורוב עדיין התנהל!".
"מישהו מוכן להסביר לי איך השוו את הדגימות האלה לא.ק אם הן הושמדו לפני עשור, כשסיפורם של א.ח וא.ק הגיח לעולם ארבע שנים לאחר שראיות אלה הושמדו? האם אין גבול לשקרים שמוציאה הפרקליטות? בשונה מאוד מהלוי, איני יודעת מי רצח את בתי תאיר, ובשום מקרה לא אשלים עם הזנחת כיווני חקירה נוספים, שהמשטרה החלה בדיקתם ובאופן תמוה ביותר לא השלימה אותם".

"יתכבד עורך הדין המלומד ויסביר מדוע חומרי החקירה הראויים לבדיקה יסודית ומעמיקה אינם זוכים כלל להתייחסות מצדו והתעמקות בהם נתפסת על ידו כהסחת דעת. ואילו בכל הקשור לא.ק – אין מבחינתו דבר זולתה. הלוי הגדיל לעשות וטען בשידור בשבוע שעבר, כי אינו תולה תקוות רבות בבדיקת השערות שנתפסו בזירה והוא מבקש לבצע אותה רק כי הוא מחויב לכך עבור הלקוח שלו".


אילנה המשיכה לתאר את המחדלים שנעשו במערך החקירה. "בזירת הרצח ועל גופתה של תאיר נתפסו עשרות שערות, שעד היום לא התבררה זהותן. על חתך חולצתה של תאיר נדגם פרופיל ד.נ.א זכרי מלא, גם זהות בעליו לא התבררה עד היום. בזירה ועל גופתה של תאיר נדגמו טביעות אצבע ועד היום ממצאים אלה לא הועברו לידי ההגנה. כל אלה וראיות נוספות, שעל חלקן כבר כתבתי בדף בעבר, אינן מעניינות את עו"ד ירום הלוי. לשיטתו, אישה עם כפפות ופאה ביצעה לבדה את הרצח וכל מה שאינו מסתדר עם התרחיש שאליו נצמד זז הצידה ונזרק לפח האשפה".
"עד כדי כך יכול איש מקצוע מכובד כדוגמת הלוי להיות עיוור למתרחש סביבו ולהיות שבוי בכיוון חקירה אחד בלבד? ההתנהלות שלו לאורך זמן מראה, כי מדובר בעורך דין ציני ושחצן, שהפך את רצח הבת שלי לקרקס, ומוכן לרמוס כל ערך מקצועי בדרך. כשראיתי בשבוע שעבר את הלוי קופץ מאולפן לאולפן נזכרתי בדבריו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, שהתראיין בשנה שעברה ב'עובדה' ואמר בגילוי לב כיצד כסנגור חטא בחטא היוהרה וביצע עברות על החוק. ממרום גילו ומחלתו הוא לא חושש מביקורת עצמית נוקבת ומודה שלא פעם חצה את הקווים של בין האסור והמותר עד כדי שיבוש מהלכי חקירה. וינרוט מספר שעשה דברים שבהחלט לא מכבדים אותו ויותר מפעם אחת שילם מחיר מצפוני תמורת כסף. הכל כשר כדי להצליח, גם אם בין זה לבין האמת אין ולו דבר".
 
"כנראה שהלוי שייך לאותם עורכי דין, שאינם בוחלים בדבר ומוכנים להתל בציבור ולספר, כי הנה הגיעה עדה שלישית במספר, בלתי מעורבת ובלתי תלויה, המחזקת את דבריו של א.ח וטוענת כי א.ק הודתה בפניה כי רצחה את תאיר", תקפה. "האם ההודאה הזאת הוקלטה ויכולה לשמש כראיה? או אולי הוקלטה ואז לפתע נעלמה? בכל מקרה, הלוי שכח לחשוף שהעדה הזאת מעורבת כל כולה מזה שנים בפרשה ובמשך זמן אף נצמדה אלי, עד שהבנתי שמשהו מאוד לא תקין איתה וניתקתי ממנה כל מגע. מעניין מה גרם דווקא עכשיו לאותה "עדה" להגיע למשטרה, שזימנה אותה בעקבות מידע שהגיעה אליה, למסור את עדותה, שהרי המידע שמסרה מוחזק על ידה מזה מספר שנים".

תאיר ראדה ז"ל. תיק החקירה יפתח? צילום: רפרודוקציה
 
 
"מופע הלוליינות העלוב הזה חייב להיפסק, והדרך היחידה שאני מכירה להביא סוף להזיה הזאת היא פתיחת תיק רצח תאיר לחקירה מחודשת ובלתי תלויה!", קראה אילנה בסיום, וצירפה לינק לעצומה הקוראת לפתוח את תיק החקירה מחדש.

כזכור, אולגה זדורוב טענה הבוקר בגלי צה"ל כי היא סוברת שא"ק, היא אכן זו שעמדה מאחורי המעשה. "ככה הראיות מלמדות אותי, וראיתי מה יש נגדה, אבל זה לא תפקידי, זה התפקיד של המשטרה", הסבירה זדורוב. "ההיכרות שלי איתה היא מעצם היותה תושבת קצרין. אחותה הגדולה למדה איתי באותו בית ספר. יצא לי לפגוש אותה במרכז העיר וברחובות. פעם נתתי לה טרמפ בקצרין, שנה אחרי הרצח, והיא ידעה שאני אשתו של רומן".
מלבד זאת, היא יצאה נגד האופן שבו נוהלה חקירתו של בעלה, והסבירה כי "זייפו את האמת שלנו, יש לנו הקלטות בהן החוקר שואל אותו שאלות ספציפיות מאוד כדי להפיל אותו".
הפרשה עלתה בשבוע שעבר שוב לכותרות לאחר שפורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" כי אישה צעירה הגיעה לאחרונה לתחנת המשטרה בנצרת עלית ומסרה עדות חדשה בפרשה.