בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) מאסר עולם ועוד 22 שנות מאסר על מוחמד שינאווי, שרצח את גיא כפרי ז"ל וניסה לרצוח את הרב יחיאל אילוז בינואר 2017. שינאווי, תושב שכונת חליסה בחיפה, ביצע שלושה אירועי ירי בעיר במהלכם נרצח כפרי ז"ל ונפצע קשה הרב אילוז. בכתב האישום נכתב כי הוא פעל מתוך "שנאת יהודים".



שינאווי הביא חרטה, אך השופטים טענו כי "הוא הביע אותה בשלב מאוחר, זו לא חרטה כנה, היא טקסית וסמלית בלבד. אותו נאשם חושב יותר על עצמו ולהטיב את עצמו. הוא לא הביע אמפתיה כלפי הקורבנות". התובעת בתיק אמרה כי זוהי "התייחסות המחמירה של בית המשפט לפיגוע, שבוצע בעיר חיפה, ע"י אזרח המדינה, שכל מה שהניע אותו זה שנאה ליהודים, הוא בחר את הקורבנות בקפידה, אנחנו מברכים על גזר הדין החמור".



ברטה, אמו של גיא כפרי ז"ל אמרה לאחר מכן: "כשמדובר על מחבל, מגיע לו עונש מוות, זה מה שצריך להרתיע. נורה אדומה נדלקה פה עם הרצח של גיא, אני חושבת שאנשי ציבור צריכים לתת את הדעת ולמנוע את הרצח הבא. כולם יודעים שיש מלא נשק, סמים ופשע באזור ההוא של חיפה, והמשטרה אסרה להיכנס לשם. אף גורם לא דיבר איתי, היתה שיחה קצרה עם בוז'י הרצוג באותו הזמן, וזהו".

"היה ברור לנו מהרגע הראשון שזה היה אך ורק על רקע לאומני. לנו לא היה שום ספק. גיא לא היה אדם שאפשר לריב איתו. הוא היה נהג הסעות לילדים מוגבלים, הוא אהב אותם ודאג להם. בקיץ דאג שיהיה מזגן, בחורף שיהיה חימום. חברות ההסעות האלה, לא מעניין אותם אם קר לילדים או חם, הוא היה עושה את זה. הוא החליט שהוא לא יכול לנסוע עם הגז ככה, ולמרות שהילדים לא יכלו לדבר, אז הוא רצה לעשות את זה בשבילם. אז הוא שם את האוטו במוסך - ואז הוא נרצח".
"הוא היה הבן הבכור שלי, הוא מאוד אהב ילדים, הם היו בהלם שהוא נעלם. אף אחד לא אמר לילדים מה קרה לגיא. זה לא פשוט להסיע ילדים כאלה, היה מביא להם מוזיקה וקלטות. היה לו לב גדול".

עקב, ירה, נמלט ורצח
בחקירתו של שינאווי עלה כי הוא ביצע את הירי באופן מכוון כלפי יהודים באמצעות רובה מסוג קרלו שהיה ברשותו. ב-3.1.17 הוא הגיע לעיר התחתית בחיפה, שם זיהה יהודי חרדי ועקב אחריו, ובהמשך ירה בו ופצע אותו באורח קשה. בעת מנוסתו מהזירה, ביצע המחבל ירי נוסף לעבר אישה יהודייה שזיהה בסמוך, בלא שזו נפגעה. 
בהמשך מנוסתו לעבר שכונת מגוריו חליסה, זיהה שינאווי את כפרי ז"ל, נהג הסעות בן 48 מנשר שעבד במקום - ירה בו וגרם למותו. שינאווי המשיך את מנוסתו, תוך שהוא מסתיר את הנשק בו ביצע את הפיגוע, יחד עם חפצים אישיים נוספים, בחורשה הסמוכה לבית הוריו. לאחר הירי קיבל שינאווי סיוע משני חבריו: חאלד עאדל סלימאן אבו כליב ואהאב איוב מחמוד יוסף. שינאווי פגש בשניים וביקש מהם כי יסיעו אותו לרחוב ברנר בעיר חיפה, וכן שיתף אותם בכוונתו לגנוב אופנוע משליח מזון שהזמין למקום. בנוסף, שינאווי ביקש, וקיבל מאהאב יוסף, סכין קצבים חדה לצורך הגנה עצמית.
בעברו היה שינאווי מעורב בהצתת כלי רכב של יהודים במהלך מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, עלה בחקירה כי שנאתו ליהודים של שינאווי התחזקה בשנים האחרונות, במקביל להתחזקות דתית ולתובנה כי היהודים הינם "כופרים שדינם מוות". עוד התגלה בחקירה, כי זרז לביצוע הפיגוע על-ידי שינאווי היה העובדה שהוא כונה על-ידי חברתו "ציוני יהודי" ו"אוהב יהודים".
סייעניו של המחבל שנחקרו גם הם סיפרו כי קיבלו פניה משינאווי בערב הפיגוע, הסיעו את מחמד לרחוב ברנר בעיר, כאשר במהלך הנסיעה אישר מחמד בפניהם כי הוא זה אשר ביצע את הירי בחיפה וכי בכוונתו לגנוב אופנוע של שליח מזון שהזמין למקום. יש לציין כי במסגרת החקירה נעצר ונחקר קטין, אשר נשלח על-ידי מוחמד שינאווי, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, להביא את הנשק, בו בוצע הפיגוע.