220 דוחות נרשמו השבוע נגד רוכבי אופניים חשמליים במהלך פעילות של אגף התנועה במרחב ירקון של מחוז תל אביב, כך נמסר הבוקר (חמישי) מהמשטרה. במהלך השבוע ביצעו שוטרים פעילות אכיפה ממוקדת בעיר נגד עבירות מסכנות חיים של רוכבי האופניים והולכי הרגל. הפעילות התמקדה בעיקר בעבירות של חציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד.
כאמור, נרשמו השבוע 220 דוחות נגד רוכבי אופניים חשמליים שעברו את עבירות התנועה הנ״ל - ביניהם קטינים. "משטרת ישראל פועלת כל העת וממשיכה במאבק בתאונות הדרכים ובאכיפה נגד רוכבי האופניים החשמליים בתל אביב", נמסר מדוברות המשטרה. "הדגש במיקוד האכיפה נגד עבירות המסכנות את כלל משתמשי הדרך, מהווה הרתעה לרוכבי האופניים והולכי הרגל כשהמטרה היא-להציל חיים ולצמצם את מספר הנפגעים".

במשטרה ציינו כי לצד פעילות האכיפה היא פועלת גם במישור ההסברתי והמניעתי על מנת לשנות את תרבות הנהיגה והציות לחוקי התנועה, וכי פעילות האכיפה תימשך לאורך התקופה הקרובה. כזכור, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט נגד כדורגלן מ.ס אשדוד, יצחק אספה לבית המשפט המחוזי בעיר, זאת כחודש לאחר תאונת ה"פגע וברח" שבה היה מעורב בתל אביב, בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל ונפצע חברו.



בפרקליטות, שליוותה את החקירה, הנחו את המשטרה לחקור את חברו של נשר, שהרכיב אותו על אופניו בניגוד לחוק, ללא קסדה ואמצעי מיגון, בחשד לגרימת מותו. זאת לאחר שעלה מסרטון שתיעד את התאונה כי ככל הנראה רוכב האופניים סטה מנתיבו.



אבי וארי נשר. צילום: רפי דלויה
אבי וארי נשר. צילום: רפי דלויה