שופט בית המשפט העליון לשעבר, יורם דנציגר, מי שנותר בדעת מיעוט כשסבר שיש לזכות את רומן זדורוב, טען הבוקר (שישי) כי "יש סיכוי לא מבוטל שהתיק יגיע למשפט חוזר", זאת בעקבות הפרסום הדרמטי לפיו שערה שנמצאה בזירת הרצח מתאימה לפרופיל המיטוכונדריאלי (הגנטי) שאליו שייך, בין השאר, גם א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, שלפי טענתו בחקירה לבשה את בגדיו בעת הרצח.



בתוך כך, דנציגר גם הציע לשנות את שיטת הפסיקה במשפט הישראלי. "במדינת ישראל אפשר לשלוח אדם למאסר עולם בעבירת רצח, גם אם הייתה דעת מיעוט יחידה. אם נחלק דעות שופטים בהליך כלשהו, תכריע דעת הרוב. במשפט הפלילי שלנו ניתן בדעת רוב לשלוח אדם למאסר עולם. האם זו תוצאה רצויה? אני לא בטוח". 

לדבריו, "השאלה היא אם פסיקה של שופט יחיד מזכה? האם אנחנו לא ורצים לאמץ את השיטה של הרמב"ם, שמוטב לשחרר מאה פושעים חוטאים מהכלא ולא להושיב בכלא זכאי אחד?".

זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כזכור, באוקטובר 2014 ערער זדורוב בשנית על פסק הדין בעניינו לבית המשפט העליון. בערעור טענו סנגוריו, אביגדור פלדמן ואלקנה לייסט, שבתא השירותים נמצאו עקבות נעליים המרמזות על אדם נוסף שיצא מהתא, שחקירתו של זדורוב הובילה אותו להודאה באמצעים פסולים כגון תדרוך ופיתוי, שהמשטרה שילמה תשלום מופרז למדובב ושבית המשפט המחוזי לקה בחוסר בקיאות וחוסר ריסון שיפוטי.

ואולם, ב-23 בדצמבר 2015 דחה העליון ברוב של שני שופטים נגד אחד את הערעור, והותיר את פסק הדין המרשיע על כנו. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל פסקו שזדורוב אשם, ואילו ראש ההרכב, כאמור, סבר בדעת מיעוט כי יש לזכות את הנאשם מחמת הספק.