לאחר בדיקת ה-DNA שנערכה במכון לרפואה משפטית ובה נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בבטנה של תאיר ראדה ז"ל לא"ח, המכון פנה למומחה ישראלי שמצא התאמה של חצי אחוז בלבד מתוך 2,000 הדגימות בידיו. לפי המומחה, שבידיו מאגר דגימות של משפחות שונות, כל דגימה מתאימה למאות אנשים, מה שאומר שהדגימה יכולה להתאים לעשרות אלפי אנשים, כך אמר היום (שישי) גורם המעורה בפרטים.

ההשוואה מחלישה מאוד את הראיה החדשה, מפני שהשערה לא מתאימה רק לא"ח, בן זוגה של א"ק, אלא לעשרות אלפי אנשים. עם זאת, ההתאמה יכולה להוסיף לעוד ספקות ותמיהות לגבי הרשעת זדורוב ולכן עשויה להביא לעריכת משפט חוזר ברצח תאיר ראדה.  
המכון לרפואה משפטית זימן אתמול  ישיבה דחופה עם פרקליטות המדינה וסניגורו של רומן זדורוב, ירום הלוי, "לאור ממצאים חדשים". הראיה שנמצאה היא שערה, השייכת לבן זוגה לשעבר של א"ק, א"ח, או לאחת מבנות משפחתו. 
ד״ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, הסביר כי "לפי בקשתו של סנגורו של זדורוב ובתיאום עם פרקליטות המדינה המכון לרפואה משפטית ביצע בדיקה כדי להשוות שערות שנמצאו על גופה של תאיר ראדה עם פרופילים גנטיים שונים". קוגל אמר כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם". הוא הוסיף כי "לפיכך זימנו את הסניגור ואת פרקליטות המדינה כדי לבשר להם על הממצאים החדשים".


א"ק. צילום מסך
א"ק. צילום מסך

 
ד״ר נורית בובליל, מנהלת המעבדה הביולוגית במכון, אמרה: "אנו מעוניינים להודות על האמון שניתן למעבדה כאן שנבחרה כמעבדה מוסכמת על הצדדים. נתקבלו שתי דגימות ייחוס חדשות הממצאים שהתקבלו הועברו היום לסנגורו של זדורוב וההתפתחויות בהמשך ייתכן ויובילו לבדיקות נוספות".
עו"ד הלוי כינס אתמול מסיבת עיתונאים, בה אמר כי בדיקות חדשות שנעשו, הפיקו DNA משערות שהיו בכף ידה של תאיר בזמן הרצח, ועד כה לא הצליחו לזהות. השערות המדוברות שזוהו שייכות לא"ח, מי שהיה בן זוגה של א"ק ולטענתה היא לבשה את בגדיו בעת ביצוע הרצח. בכירה בשב"ס מסרה כי זדורוב המרצה את עונש המאסר שלו בכלא שאטה בצפון "מסתובב רגיל באגף ונראה אדיש".
 
רומן זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רומן זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90