שבוע קשה במיוחד עבר על הפרקליטות בשבוע שעבר, רצוף בפרסומים מביכים ובהחלטות תמוהות. זה הסתיים בחדשות המרעישות בתיק רצח הילדה תאיר ראדה, כאשר ביום חמישי הודיע המכון לרפואה משפטית לעורכי דינו של מי שהורשע ברצח, רומן זדורוב, כי נמצאה התאמה אפשרית בין שערה מזירת הרצח לבין א"ח, שהפרקליטות ידעה כבר בשנת 2012 שיתכן שיש לו קשר לרצח. אז נחקר א"ח לאחר שמסר למשטרה שחברתו לשעבר, א"ק, התוודתה בפניו שהיא זאת שביצעה את הרצח. אולם למרות שהשערות מזירת הרצח היו בידי הפרקליטות, איש שם לא חשב לבדוק אם יש התאמה בינן לבין השניים. וכך חלפו להן שש שנים נוספות.
 
עוד לפני פרסום הממצאים של המכון הפתולוגי, בתחילת השבוע ספגה הפרקליטות ביקורת לאחר שבכאן חדשות פורסם שהחליטה לערער על זיכויה של אם חד הורית, שהואשמה בכך שגנבה כרטיס אשראי, על מנת לרכוש מצרכי מזון בסיסיים לילדיה. בית משפט השלום בבאר שבע, שזיכה את האם, קבע כי מדובר ב"זוטי דברים" ומתח ביקורת על המשטרה, כשקבע כי מעשי האם היו "עוני ומסכנות יותר מאשר עבריינות שמאחוריה מסתתרים מניעים פליליים". למרות הדברים הנחרצים, בצעד מפתיע, הגישה הפרקליטות ערעור על ההחלטה, אולם בהמשך השבוע חזרה בה, ככל הנראה בעקבות הביקורת הציבורית. 
 
נציב תלונות הציבור, דוד רוזן. צילום: יותם רונן, פלאש 90
נציב תלונות הציבור, דוד רוזן. צילום: יותם רונן, פלאש 90


בכך לא הסתיימו תלאות הפרקליטות בשבוע שעבר. ביום רביעי פרסם נציב תלונות הציבור על הפרקליטים, השופט לשעבר דוד רוזן, את הדוח החמור והנוקב ביותר שלו. על פי הדוח, התובעות בתיק רצח רים מוסלמי ביפו שיקרו והסתירו מידע מסנגורי הנאשמת. בין היתר קבע הנציב כי קוים הליך הובלה והצבעה, תוך הימנעות מחקירת הנאשמת על מה היא מצביעה ולאן היא מובילה, על אף בקשתה להיחקר, אלא אם תצביע על גופת המנוחה.   


עוד ביום רביעי פורסם ב"גלובס" מקרה המעורר אי נוחות קשה, על ילד בן 12 שהואשם בהצתה לאחר שנחקר ללא מתורגמן, למרות שאינו דובר עברית, ולא ברור אם יתר זכויותיו מומשו. ב"גלובס פרסמו התכתבות שערורייתית בין פרקליטים, שהובילה לביטול כתב האישום. 

במידה רבה, השבוע הקרוב צפוי להיות שבוע מבחן עבור הארגון. באמצע השבוע צפוי המכון הפתולוגי לפרסם את הדוח המלא בנושא הממצאים בתיק ראדה. סביר להניח שזדורוב יגיש מיד לאחר מכן בקשה למשפט חוזר. הפרקליטות והעומד בראשה, שי ניצן, תוכל להגיש את התנגדותה למהלך, או שיכולה להרכין את ראשה, לקבל את האפשרות שכפי שכל בעל מקצוע אחר טועה לפעמים, גם אנשיה יכולים, ולהסכים לפתוח את התיק, שאינו נותן מנוח, לא לבני משפחתה של הנרצחת ולא למדינה שלמה, ולנסות להשיב, ולו במעט, את אמון הציבור, שנפגע בעקבות האירועים האחרונים.