פרקליט המדינה שי ניצן קיים היום (ראשון) ישיבה בעקבות חשיפת הראיה החדשה בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל. הישיבה נערכה בהשתתפות כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בפרקליטות המדינה, ובהם שני משנים לפרקליט המדינה, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה וכן נציגי משטרת ישראל, בראשם ראש אח"מ ונציגי האגף לחקירות ומודיעין מחטיבת הזיהוי הפלילי וחטיבת החקירות במשטרת ישראל.



הישיבה עסקה בהערכת הממצאים הראשוניים של הבדיקה המיטוכונדריאלית כפי שנמסרו על ידי המכון לרפואה משפטית בעל פה לפני מספר ימים וכן בתוצאות הבדיקה הנוספת שנערכה ביוזמת המכון ביום שישי האחרון עם מומחה ישראלי מוביל בתחום, אשר השווה את הממצאים למאגר ישראלי.


בישיבה נבחנה השאלה מהי משמעות ממצאים ראשוניים אלה לעת הזו.



בתום הדיון, סוכם כי יש להמתין לקבלת חוות הדעת המלאה והכתובה של המכון, על מנת שניתן יהיה לבצע בחינה מעמיקה של הממצאים המלאים, להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט על פעולות נוספות ככל שיהיה בכך צורך.



כזכור, ביום חמישי נחשף כי נמצא DNA בשערה השייכת לא"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, שהועלתה טענה כי היא ביצעה את הרצח לפני 12 שנה. ד״ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, הסביר כי "לפי בקשתו של סנגורו של זדורוב ובתיאום עם פרקליטות המדינה המכון לרפואה משפטית ביצע בדיקה כדי להשוות שערות שנמצאו על גופה של תאיר ראדה עם פרופילים גנטיים שונים". קוגל אמר כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם". 



בעקבות החשיפה, עלתה שוב שאלת חפותו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח במספר ערכאות, עלתה דרישה מצד מספר גורמים בסביבתו, כולל עורך דינו, לקיים משפט חוזר ולשחררו ממאסר.