המשטרה חושדת שנהג הרכב שהיה מעורב אתמול בתאונה הקטלניתבכביש 90, בה מצאו את מותם שמונת בני משפחת עטר, היה תחת השפעת סמים. כך לה בדיון הארכת מעצרו של הנהג שנערך היום (רביעי) בבית משפט השלום בבאר שבע. מעצרו של הנהג הוארך בשישה ימים, לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה למעצר ארוך יותר. כזכור, אשתו ובתו של הנהג היו איתו ברכב, ונפצעו באורח בינוני. 



אתמול, לאחר שטופל בבית החולים, עצרה המשטרה את הנהג בחשד להריגה. על פי עדויות מזירת התאונה, הנהג אמר לכוחות ההצלה שהגיעו למקום: "הרגתי אותם, אני לא נוהג יותר בחיים". החובשת הבכירה במד"א שרה ישראלי סיפרה כי הנהג היה "מבולבל וסהרורי" לאחר התאונה, והביע דאגה למשפחתו. 



עורך הדין של הנהג, אביעד חייט: "מרשי מספר ומעביר מסרים של צער, ייסורים וכאב ויגון אמתי. לא פגשתי בכל תפקידי אדם מיוסר יותר. זה אירוע קשה, שהתוצאות שלו עגומות. מדובר באדם שמסר גרסה מלאה, שיתף פעולה, הוא לא אדם לא נורמטיבי. אני מבקש כרגע לעצור את זה, לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה ולחקור את זה". 

משפחת עטר שנספתה בתאונה בכביש 90
משפחת עטר שנספתה בתאונה בכביש 90

האם הוא נבדק מבחינת אלכוהול וסמים בדמו?
"אני לא מנהל ספקולציות. נערכו מספר בדיקות, שנערכות תמיד כשיש פגיעה בחיי אדם. הדברים האלו בוצעו. אני כמובן כסנגור של החשוד לא יכול לחשוף את הממצאים שיש ככל שיש". 
מה הוא סיפר לך על מה שקרה שם?
"אני כרגע מנוע מלדבר גם על גרסתו וגם על ממצאים נוספים שיש בידינו. בוחן מטעמנו בוחן את הזירה ואנחנו לא יכולים למסור אפילו ברמיזה כי זה יכול להיחשב כשיבוש. אנחנו מבקשים לא לחשוף את שמו כדי לשמור על הפרטיות של החשודים שלנו, זה שלב מוקדם של תיק".
האם אתה יכול לשלול את הטענה שהנהג היה עסוק במשהו אחר כמו פלאפון?
"לא מתכוון להשיב על השאלה הזו. זה איזושהי סברה ואנחנו לא מכירים שום אינדיקציה בתיק לגבי זה". 
לדברי  עו"ד חייט, הנהג אמר לו ש"איבדתי טעם לחיים" וכואב לו, בלי קשר לזה שהוא לא אשם. האדם מיוסר. לדעתי ועמדת ההגנה היא שהחשוד הזה לא גרם לתאונה. עדיין הוא מיוסר ומוסר שקשה לו. הוא יצא מהרכב, ראה רכב בוער, ניסה לחלץ את הילד דרך האוטו, שבר חלון, נפצע, הוא עבר תלאות, תגלו את הרגישות המתבקשת. הוא אומר שהוא לא אשם וזה במקרו. במיקרו משטרת ישראל מכירה את הכול".