בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (חמישי) כי היזם ונוכל הנדל"ן גיא מונסונגו, ייכנס לשש שנים וחצי לכלא. מונסונגו מואשם בשורת מעשי מרמה ועוקץ של עסקאות נדל"ן של חברות נדל"ן שהקים. על פי כתב האישום המתוקן בו מונסונגו הודה, הוא פעל למכור פרויקטים בנדל"ן ביודעין כי לא יצאו לפועל, בין אם בשל כך שאין לו זכות חוזית בפרויקטים, ובין אם בשל כך שמעולם לא הגיש בקשות להיתרי בנייה לעיריות. 

מטרתו של הייתה לקבל לידיו במרמה כמה שיותר "דמי רצינות", דהיינו כספים המקדימים ביצוע עסקה, שאותם גבה, במרמה, מלקוחות הרכישה. דמי הרצינות נעו בסכומים של עשרות אלפי ש"ח מכל לקוח והגיעו אף ל-200 אלף ש"ח מכל לקוח. הנאשם השתמש בכסף שהתקבל שלא כדין ובמרמה, לשימושיו האישיים הרבים והשונים, ולשם המשך ביצוע העבירות, אך לא למטרות שלשמן התקבל.
מונסוניגו פעל להגדיל את סכומי המרמה ככל שניתן, בכך שפעל בתחכום ושיווק פרויקטים בנדל"ן, באופן אגרסיבי, באמצעות פרסומים באינטרנט, במודעות בעיתונים ובמסרונים. בנוסף, במסגרת תכנית המרמה ולשם מימושה, הקים מערך של סוכני מכירות, טלפנים, נהגים ועובדים, שכל תכליתם לשווק את תכנית המרמה, לקבל לידיהם את דמי הרצינות האמורים, ולהעבירם אליו על מנת שיוכל להשתמש בכסף לצרכיו. כמו כן, שכר משרדי פאר במקומות מרכזיים, כדי להציג מצג שווא של מערך שיווק הנחזה להיראות אמין ורציני.


כמו כן, הוא צפוי לשלם כשמונה מיליון שקלים וחילוט של שני מיליון שקלים. בית המשפט קבע בהחלטתו כי "אין חולק כי מעשיו של הנאשם חמורים, מכוערים, וכאלה שהובילו לפגיעה קשה בעשרות רבות של קורבנות העבירה. הנאשם פעל במסגרת תכנית מרמה מתוחכמת, במספר מישורים כמפורט בכתב האישום המתוקן, והכל על-מנת ליצור מצגי שווא ולקבל את כספי קורבנות העבירה במרמה.

"אין מדובר במעידה נקודתית, אין מדובר בכשל חד פעמי אלא בתכנית מסועפת, בה התמיד הנאשם ופעל לאורך תקופה ממושכת. יתרה מכך, תכנית המרמה, למרבה הצער, נשאה פירות, והנאשם- ביחד עם אחרים- גרף סכומי כסף משמעותיים ביותר, אשר חלקם הקטן נתפס על-ידי רשויות החקירה, והוא עתיד להיות מחולק בין קורבנות העבירה, בהליך נפרד".