אתמול נחשפה ראיה נוספת בפרשת תאיר ראדה שלא נבדקה - חלק מפאה נוכרית שנמצאה במכולה ליד בית הספר בו היא נרצחה. יוצרי הסדרה 'צל של אמת', שחשפו את הראיה סוברים כי הדבר מעמיק את החשד שרומן זדורוב אינו האשם בפרשה. ארי פינס, אחד מהיוצרים, התראיין בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM וטען כי "החשיפה של הפאה היא עוד אחד מהמחדלים הרבים בחקירה הזו".

"ב-2012, כשא.ח מסר את גרסתו למשטרה, הוא סיפר כי ביום הרצח חברתו א.ק חבשה פאה כשרצחה את ראדה. גרסתו כללה הרבה פרטים מוכמנים על הרצח עצמו, שאפשר להגיד על רובם שהוא היה יכול להתאים את הגרסה לתיק כי הוא למד אותו", אמר פינס, "אבל יש כמה פרטים שהוא לא היה יכול ללמוד כי הם לא פורסמו מעולם בתקשורת. אחד מהם - באמת נמצא חלק מפאה במכולה מחוץ לביה"ס. היא מעולם לא נבדקה ולא ברור איפה היא היום".

מנקודת ראותך, רומן זדורוב אינו הרוצח?
"אני לא בית משפט, ולא חושב שזה ממקומי לעשות קביעות נחרצות כאלה. אני חושב שכל אדם במדינה כמעט, מבין שיש ספקות עצומים בתיק הזה - ספקות שהיו צריכים להספיק בשביל לשחרר אותו. עצם העובדה שהיה שופט אחד מתוך שלושה בעליון, שחשב שהיה צריך לזכות אותו, זה בעיני עונה במדויק להגדרה של ספק סביר. כבר באותו רגע הוא היה צריך לצאת החוצה".

"זה כבר צריך להיעשות ויפה שעה אחת קודם", ציין, "בשבוע האחרון, בעקבות מציאת ראיית הד.נ.א אנחנו רואים גל חסר תקדים של התעוררות וחוסר האמון של הציבור במערכת המשפט מגיע לשיאים חדשים והם חייבים לעשות צעד מאוד משמעותי כדי להשיב את האמון הזה".


 
"זו הייתה חקירה בה מחדל רדף מחדל ואני חושב שאם אנחנו מסתכלים על כל הגילויים שצצים בזמן האחרון, אנחנו מבינים שבתחום הפורנזי לא נעשו שום בדיקות. היו המון ראיות שהיו יכולים לבדוק בתא בו תאיר נרצחה, אבל העדיפו להתמקד בלהוציא הודאה מחשוד כי ידעו שזה מה שצריך כדי להרשיע בן אדם. מחשבה שאדם חף מפשע יושב בכלא צריכה להטריד כל אדם במדינה. לא נמצאה שום ראיה פורנזית שקושרת אותו לזירה. הוא איכשהו התעופף ולא השאיר שום סימן אחריו". עוד הוסיף: "שופטים הם בני אדם, הם יכולים לטעות לפעמים".

בתוך כך, נצ"מ בדימוס, אברהם שי, שליווה מקרוב את חקירת הרצח של תאיר ראדה, לא מתרגש מהקריאות לשחרר את זדורוב. שי אמר למשעל ב-103FM: "הראיות שיש נגדו מורכבות ממספר רב של נדבכים. לא רק שהוא הודה. הוא שחזר על המדובב תוך שהוא מציג פרטי חקירה מוכמנים שהוא לא היה יכול לדעת, הודה באשמה ושחזר שחזור מלא ומפורט. הוא חזר בו ולאחר מכן מסר הודאה נוספת. הוא ידע את כיוון החיתוך והשיסוף, הוא ידע שהחיתוך נתקע באמצע וידע איפה תאיר הייתה ולאן הלכה".

איך אתה מסביר את התחושה הציבורית שהסיפור אינו גמור?
"מפמפמים את הסיפור הרבה מאוד, לרבות בתקופת החקירה ללא שום פרטים. ברוב המקרים חלק גדול של האנשים מסתמכים על דברים מופרכים כדי ללבות את האש. אני לא חושב שיושב בכלא אדם שהוא חף מפשע. אני ישן טוב בלילה כי הוא הורשע מעל כל ספק סביר".