בג"ץ דחה היום (רביעי) פה אחד את העתירה שהגישו חברי "עוצמה יהודית" נגד ההחלטה להציב מגנומטרים אך ורק בשער הכניסה היחיד דרכו נכנסים יהודים להר הבית, ולהסיר את המגנומטרים מכל שמונת שערי כניסת המוסלמים להר. עו"ד איתמר בן גביר טען בעתירתו כי ההסדר הנהוג "פוגע שלא כדין בשוויון בין מבקרים יהודים ותיירים – שבמסגרת הבידוק שלהם בכניסה להר הבית דרך שער המוגרבים נעשה שימוש במגנומטר – ובין מוסלמים שהבידוק שלהם אינו כולל שימוש במגנומטר". עוד טען בן גביר כי מדובר בהחלטה פסולה וגזענית המעדיפה את הערבים והמוסלמים למרות שהם אלה שביצעו פעולות טרור במתחם הר הבית. משום כך דרש בן גביר כי בג"ץ יורה על הסרת המגנומטרים גם משער הכניסה המשמש יהודים.



בפסק הדין, אשר נכתב על ידי הנשיאה אסתר חיות, נכתב כי "שוכנענו כי ההבחנה בדרכי הבידוק יש לה הצדקה לשם שמירת הביטחון והבטחת הסדר של המבקרים במתחם. לפיכך, אנו סבורים כי על אף השוני באמצעי הבידוק בשערים השונים, שיקול הדעת הופעל על ידי המשטרה בהקשר זה באופן סביר ובמסגרת הסמכות שהוקנתה לה בפקודת המשטרה. משכך, לא מצאנו עילה להתערב בו".



עוד נכתב בפסק הדין כי "יש לזכור כי זכות התפילה והפולחן של המתפללים היהודים הנכנסים דרך שער המוגרבים אינה נפגעת". טענה זו תמוהה לכאורה, כיוון שהמשטרה, בגיבוי בתי המשפט אוסרת על יהודים להתפלל, לברך או לעשות כל פעולה דתית בהר הבית. והעושים כן מעוכבים לחקירה ומקבלים צווי הרחקה.



בעתירה נטען עוד כי מדיניות המשטרה אשר מציבה מגנומטרים בשער המיועד לכניסת היהודים בלבד מהווה עבירה על חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים. הנשיאה חיות דחתה טענה זו וקבעה כי אפליה זו מוחרגת מהחוק, וכפי שנכתב בחוק 'כאשר הדבר מתחייב מאופיו או ממהותו של המוצר, השירות הציבורי או המקום הציבורי'. חיות הטעימה זאת "בהינתן הרגישות הרבה המאפיינת את מתחם הר הבית, שעליה עמדנו, ובהינתן שיקול הדעת הרחב המסור לרשות המבצעת להבטיח את ההגנה על ביטחון המתפללים והשמירה על הסדר הציבורי במקום".



עו"ד בן גביר הגיב בכעס רב על פסק הדין ומסר כי "מדובר ביום שחור לדמוקרטיה הישראלית, בית המשפט העליון מנציח את האפליה ומבלי להתבלבל נותן לה צידוקים. בעשרות פסקי דין יצאו השופטים חיות, מלצר והנדל נגד אפליה ומצער מאוד שדווקא כאשר מדובר במתפללים יהודים בית המשפט לא מונע אפלייתם ופוגע בהם"