חקירת המשטרה בפרשת הצוללות הגיעה לסיומה והפרטים מתחילים לצוף. גורמים בכירים במשטרה סיפרו כיצד סיפק עד המדינה מיקי גנור את המידע שאפשר את גיבוש התשתיית הראייתית נגד הנאשמים. בגל המעצרים הראשון בפרשה, לאחר מספר ימים של חקירה, החליט גנור לחצות את הקווים ולהפוך לעד מדינה, כאמור. בשלב הזה, במשך 72 שעות ללא שינה, רצופות, הוא מספר את השיטה ואת האופן שמשאיר אותם פעורי פה והמומים, על איך מתקבלות החלטות במדינת ישראל ובמערכת הביטחון במאות מיליוני יורו כלאחר יד, ומתוך חמדה לכסף. 

החוקרים היו המומים, עד שהחליטו כמעט שלא לחתום על ההסכם, מחשש שהוא בודה מליבו. אלא שכל אנשי הצוות של היאל"כ, חוקרים, מתשאלים ובלשים החלו לפעול בעניין, ואיתרו ממצאים וראיות שחיזקו את הטענות שלו, ואיששו אותם, ובעצה אחת עם פרקליטות מחוז ת"א למיסוי וכלכלה, היועמ"ש, וראשי לה"ב והמפכ"ל, הוחלט לחתום איתו על הסכם עד המדינה, ולהושיב אותו במשך ימים ארוכים, למסור עדות, שמביאה לתוצאות האמורות וסוגרות את הגולל על חשודים מרכזיים ואנשים בכירים.

המשטרה הודיעה היום כי סיימה את חקירתה בתיק 3000 והעבירה לפרקליטות וליועמ"ש את ממצאי החקירה מהן עולה כי התגבשה תשתית ראיית לכאורה נגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר צייני מרום בגין שוחד מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנות הון ועבירות מע"מ. נגד תת אלוף אבריאל בר יוסף ממלא מקום ראש המל"ל לשעבר, בגין עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע.

נגד תת אלוף שי ברוש התגבשה תשתיית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. נגד עורך דין דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התגבשה תשתית ראייתית לעבירות של תיווך בשוחד ונגד השר לשעבר מודי זנדברג בגין עבירות שוחד. נגד עורך דין יצחק מולכו לא נתגבשה תשתית ראייתית.