היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (חמישי) לפרשת הצוללות, אשר המשטרה הגישה היום את מסקנותיה בנוגע לחקירה, וטענה כי יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד שישה מהמעורבים בפרשה. בנוגע לפרשה, אמר מנדלבליט כי "ודאי שזו פרשה קשה. פרשה מאוד משמעותית". לאחר מכן התייחס היועמ"ש לחקירות המנוהלות נגד נתניהו, והביע ביקורת כלפי התנהלות המשטרה.



"טובת החקירה היא לפני הכל", אמר מנדלבליט, "לא יהיה מצב שאני אדבר על ראיות כשהיא נמצאת בחקירה. לא מעט דברים יצאו לתקשורת לצערי. ממני לא תשמעו דברים כאלה. לא יקרה מצב שמשטרת ישראל חוקרת ושיש אלפי ראיות, ושהמשטרה תיתן דוח ביניים ותאפשר לציבור לשמוע את ההקלטות. זה יפגע בחקירה. לא יקרה". עוד הוסיף היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לנתניהו כי "לחרוץ גורל של אדם תוך כדי החקירה, זה דבר שלא ייעשה. לא רק זכות הציבור לדעת היא עיקרון יסוד בדמוקרטיה אלא גם זכות החשוד בהליך הוגן. אני מודע לאינטרס העליון של הציבור לדעת מה קורה בחקירות של ראש הממשלה, ואף על פי כן אני מבין שיש צורך מקצועי שגובר על זה".



דוד שמרון, האלוף אלי צ'ייני מרום, אבריאל בר יוסף, מודי זנדברג דוד שרן ושי ברוש
דוד שמרון, האלוף אלי צ'ייני מרום, אבריאל בר יוסף, מודי זנדברג דוד שרן ושי ברוש



שקד: לנצל את הפרשה לבדק בית במשרד הביטחון



שרת המשפטים איילת שקד, שהשתתפה גם היא באירוע, התייחסה גם היא לפרשת הצוללות ואמרה כי היא לא מעוניינת לקבוע מסקנות לפני סיום ההליך החקירתי. שקד אמרה שהיא "מציעה שנחכה להחלטת הפרקליטות. צריך להתאזר בסבלנות. שר הביטחון אמר לי שהוא מתכנן להקים ועדה פנים משרדית כדי לבחון את תהליך הרכש במשרד הביטחון. זה הזמן לנצל את הפרשה הזו כדי לעשות בדק בית",



שרת המשפטים הוסיפה, "זה מעציב לראות זאת. אך אני לא אוהבת לחרוץ גורלות לפני שיש החלטה של יועץ משפטי לממשלה ופרקליט המדינה ולפני שנגזר דינם. בדרגים שאני חשופה אליהם, כל ההחלטות שנלקחות מגיעות ממקום ענייני".