דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הגיעה לישיבה בוועדת החינוך, שבה התחוללה הסערה המדוברת, לאחר שנפגשה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל. על פי הדיווח, הוא ביקש מזילבר להיצמד לדברים שסוכמו מראש כי יאמרו בעניין חוק הנאמנות בתרבות. למרות האזהרה, זילבר חרגה מהסיכומים. במשרד המשפטים בחרו שלא להתייחס או להכחיש את הידיעה.

כזכור, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה בדיון להכנת חוק נאמנות בתרבות לקריאה שנייה ושלישית, כי "התיקון המוצע מעורר קשיים של ממש. החוק מקנה סמכויות גורפות עד כדי שלילת תקציבים, תוך כדי יצירת אפקט מצנן וצנזורה עצמית. תרבות היא דמיון חופשי ויופי וריבוי קולות ואומץ והתרסה וכנות וביטוי שאיננו מתחנף שאנו מתאים את עצמו למבחני התאמה שלטוניים".
"אנחנו משתנים והארץ שינתה את פניה", המשיכה, "הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות – נאמנות, משילות ועוד. שיח חברתי ופוצע – האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד. הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבותו אחידה. הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו שתיקה רועמת. מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי בארצנו - בכל ובעיקר בתרבות זוהי התורה כולה.

אביחי מנדלבליט. הזהיר את זילבר לפני הישיבה. צילום: אבשלום ששוני

דבריה עוררו סערה, כאשר גורמים רבים במערכת הפוליטית דרשו לפטר אותה מתפקידה. שרת המשפטים איילת שקד שלחה ליועץ המשפטי לממשלה מכתב, בו הודיעה כי זילבר לא תייצג עוד את הממשלה. עם זאת, מנדלבליט הודיע כי המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לא תייצג עוד את הממשלה, והבהיר לה כי אין לה סמכות לקבוע מי ייצג את היועמ"ש בממשלה ובכנסת.
"במכתבך שבסימוכין הבאת בפניי התבטאויות שונות מהחודש האחרון של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, בדיונים שנערכו בוועדות הכנסת", כתב היועמ"ש בפתח דבריו. "לאור זאת", המשיך מנדלבליט, "הודעה במכתב כי עו"ד זילבר סיימה לייצג את עמדתך, עמדת משרד המשפטים או עמדת הממשלה - בממשלה, בוועדותיה ובוועדות הכנסת, וכי אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד. בכוונתי להידרש להתבטאויות עליהן עמדת, ולבחון את הדברים".  הוא הוסיף: "אולם, בה בעת חשוב להבהיר כי איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך. החלטה על התייצבותו של גורם משפטי הכפוף לי כנציג היועמ"ש הנה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית, ואין מקום להתערבות בסמכות זאת". עם זאת, שקד ומנדלבליט סיכמו שזילבר לא תגיע לכנסת ולממשלה עד תום הבירור על דבריה