המשטרה תגיש מחר הצהרת תובע נגד החשוד במעורבות בתאונת הפגע וברח במושב ברכיה, בה נהרג יגאל סעדון. למרות החשדות החמורים נגד הנהג יכללו נהיגה תחת השפעת סמים, הפקרה ונהיגה ללא רישיון, ולא הריגה או גרימת מוות ברשלנות. ההחלטה התקבלה בפרקליטות לאחר מחלוקת בינה לבין צוות החקירה במרחב לכיש, שחשב שיש להאשים את החשוד בעבירות החמורות יותר לאחר שהתברר כי לא ברור מי פגע במי. 



זה אינו המקרה הראשון שבו הפרקליטות מחליטה להקל בסעיפי העבירה וזאת כשהיא בוחנת את התיק מבחינת הסיכוי להרשיע את הנאשם. במקרה הזה, היא החליטה שלא להתייחס לעבירות ההריגה או גרימת מוות ברשלנות בטענה שלא נמצאו ראיות לעבירות החמורות לכאורה, בניגוד לעמדת הצוות החוקר ולמרות הגרסאות הסותרות של חבריו של החשוד בדריסה. 

מאז התאונה, שאירעה לפני כשלושה שבועות, עצרו החוקרים כמה מחבריו של הנהג, בחשד שסייעו לו לאחר שנמלט מהזירה. במהלך החקירה התגלו בקיעים בגרסתו של החשוד, שהובילו למעצרם של חבריו. עוד לפני כן אמר בחקירתו כי לאחר התאונה נטל סמים כדי להתמודד עם הכאב ולכן אינו זוכר מה קרה. בנוסף, התברר כי הוא נהג ללא רישיון, עבירה עליה נתפס כבר ארבע פעמים.