שופט בית המשפט השלום בראשון לציון גיא אבנון, החליט היום (שלישי) לשחרר למעצר בית בתנאים מגבילים שניים מהחשודים בפרשת הברחת היהלומים, "היהלום השחור", אליה נקשר שמו של איל ההון לב לבייב. השופט אבנון קיבל את בקשת המשטרה ועיכב את שחרורם של השניים עד לשעה 15:00, כדי לאפשר ליחידה החוקרת להגיש ערער על החלטתו. 



קודם החלטתו, טען נציג המשטרה כי החקירה רשמה התפתחות מרעישה, המעלה חשד לניסיון שיבוש הליכי חקירה. "אני רוצה לציין שבסופו של דבר, בידי היחידה החוקרת, מבחינת ההתפתחות המשמעותית בחקירה, כן נמצאים ראיות לכך שהנחיות להשמדת ראיות ניתנו על ידי אביו של החשוד. החשודים האחרים אינם בני ערובה, כל אחד נמצא פה בגין עבירות חמורות שביצע". 



באומרו את הדברים התכוון נציג המשטרה לאיש העסקים לבייב, החשוד כאמור במעורבות בפרשה. נציג רשות המסים, אופיר חיות, דיווח גם הוא כי בחקירה חלו שתי התפתחויות לגבי עבירות שלדבריו בוצעו שלא בישראל. לטענתו מדובר בתשלומים שנעשו במעטפות. לטענת חיות, השחרור של החשודים יכול להוביל לשיבוש, שכן יש צורך לבצע מספר פעולות הקשורות לאביו של אחד החשודים, השוהה בחו"ל. 



נציג המשטרה הוסיף כי היחידה החוקרת מבצעת עשרות פעולות חקירה מבוקר ועד לילה, ויש עוד פעולות שלא בוצעו עד כה, בגלל לוח הזמנים שקבע בית המשפט. לכן, מתבקשת הארכת מעצרם של החשודים. השופט אבנון כאמור ציין כי אכן החקירה מתבצעת במרץ רב, ומדובר בחקירה מורכבת, בה לוקחים חלק עשרים חוקרים, דבר שמעיד על החשיבות שהמשטרה ורשות המסים רואות בפענוח הפרשה. "מנגד, חשיבותה של החקירה אינה מחייבת כשלעצמה הארכת מעצרם של החשודים, אלא אך בהתקיים היות מעצר כמתחייב בחוק". 



אשר על כן החליט השופט על שחרורם ובמקביל הורה על עיכוב ביצוע השחרור עד להגשת הערער על ידי המשטרה.