אירוע חמור באזור השפלה: חומר החשוד כסם מסוג MDMA (אקסטזי) נמצא בדמו של פעוט כבן שמונה חודשים, שהובהל ביום ראשון האחרון לבית החולים "אסף הרופא" לאחר שחש ברע והחל לפרכס. הוריו של הפעוט, תושבי אזור השפלה בני 29 ו-30, הובאו הבוקר (שלישי) לחקירה ובהמשך, בהתאם לבדיקות רפואיות שנלקחו מהם, הם יבואו לבית המשפט כדי לדון בעניינם. החקירה בראשיתה.



ביום ראשון האחרון, כאמור, הגיעו ההורים עם בנם הפעוט לבית החולים, וזאת בעקבות מצבו הרפואי ותגובות פרכוס שהתגלו בו. מבדיקות רפואיות שנערכו לתינוק התברר כי התופעות שהתגלו בגופו מדמות מצב שבו שרויים שרידי סם מסוג MDMA, הוא סם האקסטזי, בדמו. 
בעקבות הממצאים הועבר על ידי הצוות הרפואי של בית החולים דיווח למשטרה, שפתחה בחקירה. הבוקר, כאמור, הובאו ההורים להמשך החקירה כדי לבחון האם התינוק היה במקום שבו היו סמים בהישג ידו, האם נחשף לסם כלשהו או שמא מדובר באירוע אחר.

בשלב זה ההורים נלקחו לבדיקות, ועל פי התוצאות של הבדיקות יוחלט במשטרה כיצד להמשיך ולנהל את החקירה האמורה. כמו כן, יוחלט האם להביא את ההורים לבית המשפט כדי לבקש את הארכת מעצרם או לשחררם בתנאים מגבילים.  
 

מבית החולים נמסר כי "מדובר בתינוק בן שמונה חודשים, אשר נבדק חשד לשימוש בחומרים מסוכנים מבדיקות שערכו לו בתחילת השבוע. הבדיקות נמצאות בשלב זה בבירור קפדני ומדויק ועד שלא יגיעו התוצאות - לא נוכל לדעת מה בדיוק קרה שם. על כן אנו ממליץ להמתין בסבלנות עד לקבלת התוצאות הסופיות. מצבו של התינוק כרגע טוב והוא נמצא תחת השגחה צמודה". 

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה אירוע מסוג זה עולה לכותרות. לפני כחצי שנה בלבד אושפז תינוק בן שנה כשהוא במצב קשה בבית החולים "הר הצופים" בירושלים, זאת לאחר שאותרו סמים מסוכנים בגופו. אביו של התינוק, תושב מזרח ירושלים,  עוכב לחקירה.



שבוע וחצי לפני כן, הובהל פעוט בן 10 חודשים מאחד מישובי העמק לבית חולים "העמק" כשהוא במצב קשה ובסכנת חיים בשל הרעלת קנאביס. הפעוט הכניס בדל סיגריית קנאביס לפיו (ג'וינט), שהשפיעה על תפקודו באופן מיידי.