אחד הוויכוחים הגדולים ביותר בתקופה האחרונה, היא האם לחסן את הילדים או לא מפני מחלות שתוקפות, כשחלק מהגנים אף הודיעו שלא יסכימו לקבל ילדים לא מחוסנים למסגרת החינוכית. לכן, ויכוח סתמי בין בני זוג, שגלש לפסים אידיאולוגים בלתי מובנים, הפך למצב כמעט בלתי ניתן לאיחוי, כשהרקע לוויכוח הוא דרישתו של הבעל שילדיו יקבלו את כל החיסונים. אשתו התנגדה בטענה שהחיסוניים הם בעיה שגורמת למחלות, והוויכוח החריף כשהבעל טען כי כל ילד חייב לקבל את החיסונים המתאימים. האישה מצוידת במאמרים רפואיים אותם ליקטה באמצעות העיתונות וחיפוש בגוגל, סירבה לדרישתו בתוקף.

מדובר בבני זוג אמידים ומשכילים במיוחד. הבעל באמצע שנות ה-40 לחייו, מהנדס בכיר באחת מחברות ההייטק הגדולות בעולם. האישה מחנכת ומורה בתיכון. לזוג שני ילדים קטנים מאוד. הוויכוח על החיסונים החל לפני כשנה וגלש מהר מאד לפסים אישיים, מה שמנע מהילדים לקבל את החיסונים. הבעל לא ויתר ופנה לעורכת הדין שרין סולן כדי שזו תפנה לבית המשפט ותבקש מינוי מומחה רפואי שיאשר את טענותיו, כי הילדים חייבים לקבל חיסונים. האישה שגילתה כי בעלה מבקש צו ומינוי מומחה החליטה לעזוב את הבית.
בני הזוג לא מתלוננים האחד כנגד השניה על בגידות או בעיות אחרות בחיי הנישואין. כמה ימים אחרי שעזבה את הבית הניחה האישה את רשימת הציוד שהיא מתכוונת לקחת איתה. בין היתר הופיעה ברשימה  חלוקה שווה של העציצים,  מגבות. עוד נכללו ברשימה פריטים כמו מברשת האסלה, מחצית מהכוסות, הסכינים והמזלגות. 

עו"ד סולן הדגישה בפניה לבית הדין כי הבעל רוצה שלום בית והוא דורש מאשתו לחזור לביתם. "אני חושב שהמחלוקת היא פתירה ואסור שהוויכוח הזה יפגע בבריאות הילדים", טען בפנייתו. בית הדין הרבני יצטרך לקבל החלטה לגבי בקשת הבעל לכפות על האישה לחסן את ילדיהם של בני הזוג, ולחילופין לתת אישור לחלוקת הציוד בבית וחלוקת הרכוש בעקבות תביעת הגירושין של האישה. יתכן גם כי בית הדין יציע לבני הזוג  שלום בית כהליך ניסיוני.
עו"ד שרין סולן