מהו ניאוף על פי ההלכה? לשאלה זו, יצטרכו דייני בית הדין הרבני לתת תשובה מאוד ברורה, אם כי זו כנראה ידועה מראש. זוג שנישא לפני יותר מעשור והביא לעולם שלושה ילדים קטנים, חזר יחד בתשובה לפני כחמש שנים. לפני שנה, הדהימה האישה את בעלה ודרשה ממנו לצרף, על פי בחירתו, גבר או אישה כדי "לגוון את חיי המין" שלהם. הבעל סירב. הוא טען כי מדובר בניאוף. האישה טענה כי מדובר במצווה של קיום קשר מיני.



כמובן שהדרישה יוצאת הדופן הביאה את הזוג לקרע ולפרידה. הבעל באמצעות עורכת הדין שרין סולן טען כי לעולם לא יסכים לצרף למיטה שלו ושל אשתו גבר או אישה. האישה פנתה לבית הדין הרבני והודיעה כי היא מבקשת להתגרש מבעלה. הבעל לעומת זאת טוען כי אם בקשתה תענה בחיוב יש להכריז עליה כנואפת ולנשל אותה מכל הזכויות שיש לה לרבות תשלום הכתובה.
 
"ניאוף זו העבירה הקשה ביותר בחיי בני זוג נשואים ולכן על בית הדין הרבני להורות לאישה לחזור בה מהדרישה ולמלא אחר בקשת הבעל לשלום בית", טענה עורכת הדין סולן שהוסיפה: "או לחילופין יש לפטור את הבעל מתשלום מזונות, להעביר למשמורתו את הילדים ולא לחייב אותו בדמי הכתובה".

האישה טוענת כי אין לה כוונה לחזור בה, אבל מבקשת בטרם תקבל את הגט, שבית הדין יכריע "האם מדובר בניאוף כשהדבר נעשה בהסכמת הבעל, על פי בחירתו ובזמן שנוח לו". בשלב זה, הועבר התיק לגבש סוג של הסדר. האישה הבהירה כי גם אם יושג הסדר היא מבקשת לקבל החלטה עקרונית מבית הדין הרבני שכן אין לה כוונה לחזור ולחיות עם בעלה "הסרבן".
העבירה הקשה ביותר בחיי בני זוג נשואים. עו"ד סולן
העבירה הקשה ביותר בחיי בני זוג נשואים. עו"ד סולן