הוועדה המייעצת למינוי בכירים קבעה כי משה (צ'יקו) אדרי צריך לעבור בדיקת פוליגרף לפני שתדון בהתאמתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו. הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון", אמרו בוועדה.



עוד הוסיפו: "הוועדה סבורה שכדי להגיע למסקנה שאכן מטרה זו הושגה במלואה, על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי, כנהוג במשטרת ישראל. בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל. הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף".



כזכור, לפני כשלושה שבועות אישר מנדלבליט, לשר ארדן להמשיך בהליך המינוי וזאת אחרי שעלו טענות לגבי שניים משלושת המועמדים שעלו לשלב המינויים הסופי וביניהם גם ניצב בדימוס אדרי.

טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פנים.