חוקרי שב"ס והמשטרה הגיעו למסקנה כי מאחורי הירי לעבר כלא הדרים הבוקר (רביעי) עומד ארגון פשע גדול מאזור צפון השרון, שבכיריו כלואים לתקופות ממושכות כך נודע למעריב. על פי המידע, חוקרי הצוות המשולב הגיעו למסקנה זו לאחר בחינת המידע המודיעיני והצלבתו עם ממצאים נוספים שבידי צוות החקירה המשלב. עוד עלה בחקירה, כי הארגון עומד מאחורי אירועים נוספים שבוצעו בתקופה האחרונה.



כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות נפתחה אש לעבר מבנה כלא הדרים שבשרון מרכב חולף. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ירי הבוקר לעבר חומות כלא הדרים הינו עוד נדבך בשרשרת אירועים אלימה ועבריינית המופנית אל עבר שירות בתי הסוהר במהלך החודשים האחרונים ומהווה על פי החשד מסר מאיים לאנשי שב"ס. מבירור רצף האירועים סבורים בשב"ס כי מדובר בפעולות מאחוריהן עומדים ארגוני פשיעה שבכיריהם יושבים מאחורי הסורגים ומנסים להלך אימים על אנשי שב"ס. "ההערכה שלנו היא שמדובר בארגוני פשיעה שאנחנו פועלים נגדם לאור העובדה שאיבדו את הרסן והם מרשים לעצמם מעת לעת לבצע מעשים חמורים לרבות ירי לעבר חומות הכלא וכן איומים מילוליים ואחרים המופנים לעבר קצינים וסוהרים בשב"ס תוך כוונה לאחוז בשליטה ולהלך אימים על מנגנוני השירות", אמרו גורמים בכירים בשב"ס בעת האירוע.



רימון הלם לעבר כלא איילון וחיסולי חשבונות בין אסירים



מדוברות שירות בתי הסוהר נמסר כי "כנראה שארגוני פשיעה מאוד אלימים וחסרי גבולות רוצים שלא נתמודד איתם בתוך בתי הסוהר. קשה להם שאוכפים עליהם משמעת, ושמסכלים ניסיונות להוצאת פשיעה החוצה ולחיסול חשבונות בפנים ובחוץ. הם מעבירים לנו את המסר - עושים בלגן בתוך בתי הסוהר וגם שולחים שליחים לאיים עלינו. זה סוג של הכרזת מלחמה כלפינו". כאמור, אין זו הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שמתקני או אנשי שב"ס נמצאים על הכוונת. לפני כחודש הושלך רימון הלם לעבר חומת כלא איילון ברמלה. מחוץ לכלא נמצאו המנוף ושברי הרימון. גורמי מודיעין בשב"ס ובמשטרה פתחו בחקירה האירוע. אז העריכו במשטרה כי מדובר בעברת מסר מארגון פשיעה.



עם זאת, על פי המידע נפסל הקשר לאירוע הטמנת המטען ברכבה של מפקדת אחד מאגפי הכליאה בכלא הדרים, שאירע בחודש שעבר. המטען התפוצץ כאשר הרכב חנה בשדרות בן אבי בנתניה, בעוד הקצינה נמצאת בביתה.