המשטרה עצרה הבוקר (שבת) בנתב"ג, עם שובם מחו"ל, שני חשודים, תושבי ג'לג'וליה בני 24 ו-27, שנמלטו אתמול לרומניה ונתפסו שם, במעורבות באירועי הירי לעבר מתקני שב"ס בשבוע האחרון. כזכור, אתמול בוצע ירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון, ואף זוהו פגיעות במבנה ובמבנה המפקדה של מתחם בתי הסוהר גבעון בו נמצא כלא איילון.



אירוע זה מצטרף לאירוע דומה שקרה ביום רביעי האחרון, אז נפתחה אש לעבר בית המעצר הדרים. כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", שעות ספורות אחרי מקרה הירי ברביעי, צוות משולב של שירות בתי הסוהר והמשטרה הצליח לגלות מי עומד מאחורי האירועים, כאשר מידע מודיעיני וממצאים בשטח מצביעים על ארגון פשע גדול מצפון השרון כאחראי לירי. בשב"ס מעריכים כי הירי האחרון נועד לפגוע בסוהר בתגובה לפעולות שמבוצעות נגד ארגון הפשיעה בעקבות ניסיונותיו להכתיב לסוהרים נהלי התנהלות.



אתמול האריך בית משפט השלום בפתח תקווה שישה ימים את מעצרו של חשוד נוסף, גם הוא תושב ג'לג'וליה, להמשך חקירה בעניין מעורבותו בירי. 



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אתמול אמר כי הוא "רואה את אירועי הירי על בתי הכלא בחומרה הגבוהה ביותר וכי מדובר בקריאת תיגר על זרוע הענישה של מדינת ישראל" והוסיף כי "יש לעשות הכל בכדי שכל המעורבים ישלמו מחיר כבד על מעורבותם בפשעים אלה". הוא הנחה את משטרת ישראל לתעדף את חקירת אירועי הירי בחשיבות עליונה ולהקצות את כלל האמצעים המודיעיניים והחקירתיים הנדרשים. 



כמו כן, הורה השר להדק את שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל ושרות בתי הסוהר בכדי שכלל המידע והמודיעין הקיים בנוגע לאירועים ימוצה. הוא הנחה את המשטרה ואת שב״ס לתגבר את אמצעי האבטחה והמיגון סביב בתי הכלא וכן להדק את האבטחה האישית סביב קצינים וסוהרים בשב״ס אשר הוגדרו כ״מאויימים״. השר עודכן כי חברי ארגון הפשיעה אליו משתייכים ככל הנראה מבצעי הירי הופרדו ופוזרו בין בתי הכלא של שב״ס ברחבי המדינה וננקטות נגדם פעולות חקירה והרתעה. 



ארדן ציין כי המשרד לביטחון הפנים ייתן כל סיוע נדרש ויקצה את כל המשאבים הנדרשים לשב״ס בכדי למגר את האיומים על אנשי שירות בתי הסוהר וסיכם: ״ההתקפות על שב״ס מלמדות על המצוקה בה נמצאים ארגוני הפשיעה המעורבים שראשיהם נמצאים בכלא ומגובשים נגדם כתבי אישום. לא רק שהמתקפות של חברי הארגונים לא ירתיעו אותנו אלא שהם יביאו לנחישות גדולה יותר במערכות אכיפת החוק למצות את הדין עם כל המעורבים״.