חודש לאחר שהוגש כתב אישום נגד כדורגלן מ.ס אשדוד, יצחק אספה, בגין מעורבותו בתאונה בה נהרג ארי נשר, פורסם היום (ראשון) כי סנגורו של אספה רוצה הסדר טיעון בתיק ומבקש להיפגש עם הפרקליטות בעניין. מהפרקליטות מסרו כי ישנה אפשרות להגיע להסדר כאמור, ואמרו כי ''אנחנו אף פעם לא חוסמים את הדרך, מוכנים להיפגש ולשמוע פרטים אך איננו יודעים אם אכן נגיע להסדר".



כתב האישום שהוגש נגד הכדורגלן כאמור, חודש לאחר לאחר תאונת ה"פגע וברח" שבה היה מעורב בתל אביב, אינו כולל סעיפים של הריגה או גרימת מוות ברשלנות ואספה מואשם בעבירות של הפקרה ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.



בפרקליטות, שליוותה את החקירה, הנחו את המשטרה לחקור את חברו של נשר, שהרכיב אותו על אופניו בניגוד לחוק, ללא קסדה ואמצעי מיגון, בחשד לגרימת מותו. זאת לאחר שעלה מסרטון שתיעד את התאונה כי ככל הנראה רוכב האופניים סטה מנתיבו.



ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



אספה נתון במעצר בית מאז התאונה. כזכור, זמן מה לאחר התאונה אספה שתק בחקירות המשטרה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, דבר שהקשה על התקדמות החקירה והאריך את מעצרו של אספה. עם זאת, לאחר זמן מה ובעצתו של עורך דינו, החל אספה לשתף פעולה ולמסור את גרסתו לאירועים.



אמו של חברו של נשר, התקוממה נגד ההחלטה לחקור את בנה וטענה כי מדובר בהחלטה שערורייתית. לדבריה, הפרקליט חייב להיצמד לעובדות התאונה ותוצאותיה, ולהגיש כתב אישום נגד הנהג אספה, "שנהג שיכור, דרס שני נערים וברח"'.



"על פי המנהל התקין לפרקליטות אסור להתערב בחקירות המשטרה. העובדה שהפרקליטות מפעילה לחץ כבד על המשטרה להפחית מעונשו של הנהג הדורס הינה חמורה. מדובר בלחץ לא הוגן הנגוע במניעים זרים למצוא אדם אחר כאשם. רק אחרי עשרה ימים מיום התאונה כשהתחלף הפרקליט של הנהג הדורס לפתע פתאום, הוחלט לחקור את הנער שנדרס. אדם נדרס וצריך להתגונן באשמת דריסתו. איפה אנחנו חיים?!", הוסיפה אמו של הנער.