בצל אירועי הירי שהתרחשו בשבועות האחרונים במתקני שירות בתי הסוהר (שב"ס), אומרים היום (ראשון) גורמים בשב"ס ל"מעריב אונליין" כי הם צופים שההתנכלויות הללו יימשכו, וחושפים כי אבטחה הוצמדה למספר אנשי השירות בעקבות האירועים החריגים.

כזכור, ביום שבת האחרון נעצרו בנתב"ג, עם שובם מחו"ל, שני חשודים מג'לג'וליה, בני 24 ו-27, שנמלטו לרומניה לאחר שהיו מעורבים, לפי החשד, במעורבות באירועי הירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון ולעבר מבנה המפקדה של מתחם בתי הסוהר "גבעון", בו נמצא כלא איילון. אירוע זה הצטרף לאירוע דומה שקרה ביום רביעי שעבר, אז נפתחה אש לעבר בית המעצר הדרים. 

בשיחה עם "מעריב אונליין" מספר גורם בשב"ס כי "עשינו הערכת מצב עם כל מפקדי בתי הסוהר לגבי ארגוני הפשיעה והאירועים האחרונים שהתרחשו. קודם כל, אנחנו מדברים על תשעה ארגוני פשיעה שהוכרזו בשנת 2018 ועל הפרדות שעשינו בימים האחרונים וחיפושים בתאים של ראשי ארגוני פשיעה, שפוזרו בארבעה בתי סוהר מרכזיים. המשטרה מבצעת את פעולות החקירה שלה בשיתוף פעולה מצוין איתנו, כולל המעצר האחרון ברומניה". 
 
לדבריו, "בשנה האחרונה יש עשרות אירועים של מקרי אלימות ואיומים מצד חברי ארגוני פשיעה נגד סגל שב"ס. יש עליה במספר המאוימים מאז שהחלו האיומים, ואנחנו עשינו את מעטפת האבטחה הנדרשת. האירוע לא נגמר, אנחנו צופים אפשרות של התנכלויות נוספות". 
כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", שעות ספורות אחרי מקרה הירי לעבר בית המעצר הדרים, צוות משולב של שירות בתי הסוהר והמשטרה הצליח לגלות מי עומד מאחורי האירועים, כאשר מידע מודיעיני וממצאים בשטח מצביעים על ארגון פשע גדול מצפון השרון כאחראי לירי. בשב"ס מעריכים כי הירי האחרון נועד לפגוע בסוהר בתגובה לפעולות שמבוצעות נגד ארגון הפשיעה בעקבות ניסיונותיו להכתיב לסוהרים נהלי התנהלות.