משטרת ישראל התירה לפרסום חקירה סמויה שניהלה בחודש האחרון, ובמהלכה התגלה, על פי החשד, כי צעירה בת 32 מרמת גן נהגה להיכנס לאתרי היכרויות, ושם ניצלה גברים בעלי מוגבלויות ופגועי נפש, בעד כספם. על פי החשד, האישה נהגה לחפש קורבנות פוטנציאליים באתרי היכרויות, והציגה את עצמה כמי שמעוניינת לקיים עמם קשר רומנטי, ואף נהגה לדבר על חתונה, וזאת תוך כדי ניצול תמימותם ומצבם הרגיש של הקורבנות.



עוד עולה בחקירה, שכונתה במשטרה "כסף קל", כי לאחר שקנתה הצעירה את אמון קורבנותיה, היא שכנעה אותם להעביר לה כספים, ואף לקחת עבורה הלוואות בשוק האפור. הבוקר (שני), לאחר איסוף ראיות רבות נגד החשודה במסגרת החקירה הסמויה, היא נעצרה לחקירה ביחידת הונאה של מחוז תל אביב, ולאחר מכן הובאה לבית משפט השלום בתל אביב, שם החליט בית המשפט להאריך את מעצרה בארבעה ימים.

ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה "תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי להגן על כלל האוכלוסיות ובפרט על אוכלוסיות מוחלשות ותביא למיצוי הדין עם הפוגעים בהן".

הנוכל השכיר רכב יוקרה לזוגות לפני חתונתם, ונעלם

רק בשבוע שעבר נחשפה פרשת עוקץ נוספת, במסגרתה עשרות אזרחים, בהם זוגות צעירים לפני חתונתם, הזמינו שירותי השכרת רכבי יוקרה, והופתעו לגלות רגע לפני האירוע כי נפלו קורבן לעוקץ ומרמה עבורו שילמו אלפי שקלים. בפרשה נעצר גבר בן 27 מדימונה, שחשוד בקבלת דבר במרמה והפצת מידע כוזב באינטרנט. במהלך החקירה עלה החשד כי הוא כלל אינו מחזיק ברשותו את הרכבים אותם פרסם. 

מהחקירה עלה כי החשוד ביקש, על פי החשד, מהלקוחות שפנו לקבל את השירות, תשלום מקדמה בגובה אלפי שקלים, ובערב האירוע בו ציפו לקבל את רכב היוקרה, הופתעו לגלות כי הרכב איננו ואין מענה לפנייתם.

במשטרה קראו לאזרחים שנפלו קורבן באופן דומה או נפגעו מדפוס פעולה זהה, לפנות ולהגיש תלונה וציינו: "עוקץ ומרמה הנם מהעבירות החמורות המטופלות במשטרה, בעיקר בשל העובדה כי לרוב מדובר באזרחים נורמטיביים תמימים ששמים את אמונם ומיטב כספם אצל אותם עבריינים המציגים עצמם כבעלי עסקים ומציעים עסקאות אטרקטיביות כדי לשלשל לכיסם סכומי כסף גדולים. נגד עבריינים אלו אנו פועלים ונמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביאם לדין ולמנוע מהם מלהמשיך לפגוע באזרחים".