חקירת התאונה בה נהרג הנער ארי נשר, בנו של הבמאי אבי נשר, הסתיימה בהחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הנהג הדורס, שחקן הכדורגל במ.ס אשדוד יצחק אספה, בעקבות בריחה ונטישה של הזירה. אספה לא הואשם בסעיף של הריגה בכתב האישום. אולם, בפרקליטות מתלבטים האם להגיש כתב אישום גם נגד ר', הנער שהרכיב על פי החשד את ארי נשר על האופניים בניגוד לחוק וסטה מהנתיב. 



אמו של הנער ניהלה קרב נגד המשטרה והפרקליטות וטענה כי בנה כלל לא זוכר את אירועי הלילה, אולם הערב (שני) פרסמה חברת "החדשות" את חקירותיו במשטרה, כמו גם את חוות הדעת של בוחן התנועה, המצביעות על תמונת מצב שונה לגמרי. במהלך עדויותיו הראשונות, ידע הנער להגיד שהוא רכב על האופניים ופירט כיצד הרכיב את נשר, ואילו בוחן התאונות קבע כי הוא רכב על האופניים והטיל עליו את האשמה בתאונה.



בליל התאונה, בשעה חמש לפנות בוקר, סיפר הנער בבית החולים איכילוב לחוקרים כי "אני והחבר שלי ארי יצאנו בערב מהבית על אופניים חשמליים. אני חושב שאני רכבתי בחזרה. מישהו אמר לי שדרס אותי רכב ואני לא זוכר מה קרה, לא יודע. אם אזכר, אצור אתכם קשר". בשלב הזה, הנער עדיין לא הוגדר כחשוד ומסר עדות פתוחה.

למחרת נפגשו החוקרים עם הנער, גם הפעם לעדות בלבד ולא לחקירה. ר' פירט על ההתרחשויות באותו לילה קשה: "בשעה שלוש לקחתי את האופניים החשמליים של חברה שלי ויצאנו מאצלה. אני נהגתי על האופניים, ארי ישב עליהן לפניי כשרגליו לצד שמאל".

הנער אמר לחוקרים שאינו זוכר באיזה חלק מהכביש נסע, אולם אמר כי "בדרך כלל אני נוסע בצד ימין, בחלק הכי קרוב למדרכה". כשנשאל האם יכול להיות שעבר בין הנתיבים, השיב כי הוא "לא זוכר". על השאלה מה הוא זוכר שקרה, השיב כי הוא זוכר רק את הרגע שכבר היה בבית החולים ולא את הפגיעה עצמה. 
 
בשלב זה, על פי הפרסום, התקבלה החלטה במשטרה לאחר התייעצות עם הפרקליטות כי הנער יזומן לחקירה באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. תיאום החקירה נמשך כשבועיים, ובמהלכה טען ר' כי אינו זוכר את פרטי האירוע כלל.

יצחק אספה בבית המשפט. בוחן התאונות קבע כי לא יכל למנוע את התאונה. צילום: אבשלום ששוני

 
חוקר: מאיפה לקחת את האופניים?
הנער: לא זוכר. זוכר רק את הקומה.
חוקר: אבל כששאלנו אותך, מסרת כתובת מדויקת.
הנער: כן, אני זוכר.
חוקר: איך התכוונתם, שני נערים, לרכוב יחד על האופניים החשמליים?
הנער: אני וארי נסענו כמה פעמים על האופניים החשמלים האלו. בדרך כלל מישהו היה על הכיסא והשני על הרמה.
החוקר: בעדותך הקודמת מסרת יותר פרטים מאשר עכשיו. מה הסיבה לכך?
הנער: אני פשוט לא זוכר.
החוקר: בחקירות הקודמות מסרת כי אתה רכבת וארי הורכב. יכול להיות שארי רכב ואתה הורכבת?
הנער: אין לי מושג, לא זוכר.
חוקר: כלל חומר החקירה מצביע על כך שמי שרכב על האופניים זה אתה ומי שהורכב היה ארי.
הנער: אין לי מה לומר על זה.
חוקר: אני מפנה אותך לעדות שלך יום אחרי התאונה, אמרת "אני נהגתי וארי ישב על הרמה כשהרגליים שלו בצד שמאל". פירטת את אופן הנסיעה והישיבה. 
הנער: אני לא זוכר את השאלה הזו.
חוקר: לא שואל אותך האם אתה זוכר את השאלה, אני מציג לך אותה ואת התשובה. מה יש לך לומר?
הנער: לא זוכר שעניתי על זה ולא זוכר את השאלה הזו.
חוקר: העדות שלך ברמת פירוט גבוהה. בצורה ברורה וחד משמעית, אמרת שאתה רכבת וארי הורכב. זה ברור לך?
נער: אם זה מה שאתה אומר.

פרקליט המדינה שי ניצן. יכריע האם להגיש כתב אישום כנגד הנער. צילום: אבשלום ששוני

 
בנוסף לעדויותיו וחקירותיו של הנער, המשטרה מחזיקה גם בדוח בוחן תאונות הדרכים, יוסוף אבו ריש מאגף התנועה בת"א. אבו ריש כתב במסקנתו כי "נהג הרכב הפוגע לא יכול היה למנוע את התאונה. רוכב האופניים לבש בגד בהיר, לעומת המורכב שישב נמוך ביחס לרוכב, על הרמה, ולבש בגד כהה. בעדותו מאשר החשוד כי לבש בגד בהיר. אני מאשר שר' הוא הרוכב והמנוח הוא זה שהורכב. על פי הסרטון, רוכב האופניים סטה שמאלה לנתיב הרכב הפוגע. הפגיעה התרחשה במהלך הסטייה. מסקנתי היא שרוכב האופניים גרם לתאונה".

הבוחן נשאל על ידי הפרקליטות האם היה ניתן למנוע את התאונה במידה ונהג המכונית היה מנסה לחמוק מהפגיעה, אולם הבוחן השיב כי "גם בהתחמקות, לא היה ניתן למנוע אותה". 

גיא פלג, הכתב והפרשן לענייני משפט של חברת "חדשות", אמר כי בעקבות מורכבות האירועים תעבור ההחלטה על הגשת כתב אישום כנגד הנער לפרקליט המדינה שי ניצן. לדבריו, "אם נסתכל על היבטי חקירה נוספים ועל מדיניות האכיפה, שלוקחת בחשבון את הקרבה בין הנער לארי נשר, הפציעה שלו ומצבו הנפשי, נראה שיש התלבטות רצינית בפרקליטות. יתכן כי יחליטו לסגור את התיק נגד הנער".